Inte ens när jag sover får jag vila


Den senaste tiden så har jag drömt saker som jag mints (hjälp, heter det verkligen så!? Jag minns inte. Hur böjer man minns?) efteråt, vilket jag inte brukar göra. Tror ni inte att jag drömmer om folk som blir magsjuka? Och inte bara folk, utan personer jag känner, personer som är min trygghet och i min närmsta krets, som mamma och min pojkvän. Min värsta mardröm (haha, alltså, min värsta mardröm i verkligheten) händer i drömmen: att alla blir magsjuka runtomkring mig. Usch, ren skräck. Det har hänt tre gånger på en vecka nu. Såklart undrar jag om jag drömmer sånna saker varje natt bara det att jag inte kommer ihåg det sedan, då är det inte konstigt att min kropp är uppstressad, om den inte ens får vila på natten. För ja, man kan tydligen bli rädd och få ångest när man sover också, det fick jag (utan att vakna), för hur skulle jag kunna veta att det bara var en dröm när jag var mitt i den? Precis som man inte kan veta att det är falskt larm när man har en panikattack.
Undrar om det är ett sätt att bearbeta fobin på? Tänk vad häftigt om det är så att jag bearbetar fobin när jag sover, då kan jag ligga och slappa och slipper till och med minnas alla jobbigheter jag har utsatts för hehe.

...fortsättning följer i nästa inlägg, för jag vill att det skall hamna i en annan kategori.


Kommentarer
Postat av: Bella

Hejsan :), jag tror att det heter " minns ", jag tror att man böjer minns såhär: minns, minnas, mindes :) hihi, det är ok att inte skriva alla ord helt korrekt försöker jag intala mig för att man kan slappna av bättre då och mår bättre :)



Min lillgamla syster har sagt till mig att om man kommer ihåg det man drömt då har man inte sovit så himla bra och djupr typ, jag kommer ihåg allt jag drömmer typ men jag sover ju inte så bra för att jag sover på dagen och det är mycket ljud ute på gården och jag går upp å kisselissar väldigt ofta, jag tycker att det är kul att komma ihåg mina drömmar för att dom är så olika och det är spännande helt enkelt !! :) hehe



Jag drömmer om folk som spyr ibland och det har hänt att det är familjlemedlemmar och det är fruktansvärt då kan man säga att det är mardröm så det står härliga till :(









2011-06-06 @ 07:24:55
URL: http://www.finest.se/lsabelle
Postat av: Anonym

Hej hur böjer man (drömma) ? :)

2011-10-19 @ 13:24:52
Postat av: Alicia

Haha, hej någon :D

Jag hittar inget sätt att svara till dig förutom här (om det nu ens var en seriös fråga :P, drömma böjs (om jag nu kan rätt): drömma, drömde, drömt :)

2011-10-19 @ 13:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0