Rawfood

Idag var vi och storhandlade!

I 10 dagar ska jag och tre kompisar äta rawfood och se vad det gör för våran hälsa, ifall vi blir piggare och mår bättre av det. Jag hoppas att det ska boosta mitt immunförsvar så att borrelian får sig en riktig käftsmäll, att eksemet försvinner och det slutar klia. Det hade varit helt underbart. Men samtidigt är jag lite rädd för att upptäcka att jag mår jättebra av att äta rawfood, för jag tycker ju så mycket om lagad mat - kyckling, lax, potatis, mm, yummie. Hur skulle jag klara mig utan det? Och CHOKLAD. Det måste vara det svåraste att avstå från ;) 
Det ska bli intressant att se ifall eksemet blir bättre, för de senaste veckorna har jag haft massa nässelutslag som inte riktigt försvunnit, det har till och med spridit sig till låren (brukar hålla sig på överkroppen och ansiktet), så jag undrar vad som ligger bakom, är det något jag stoppar i mig som jag inte tål? Citronsyra undviker jag ju noga, men antagligen finns det fler bovar i det här dramat. Och jag är en envis detektiv så jag ger inte upp förens alla sitter bakom lås och bom. 
 
Sedan jag kom hem från serbien för fem veckor sedan har jag haft de här nässelutslagen och kliandet (huden ser dock ganska fin ut ändå, woho!), och jag har även haft ont i magen, särskilt när jag äter, och migränaktig huvudvärk ungefär varannan dag! Jag tog ett ofrivilligt uppehåll från borreliamedicinen (antibiotika) i 1,5 veckor i samband med serbienresan (den tog slut, jag hade försökt få tag på ny i två månader men det ville sig inte, tack och lov fick jag tag på mer tillsist i alla fall), jag funderar på ifall det kan ha något med det att göra. Hjärtat började nämligen slå tokigt igen när jag inte hade medicinen, inte på ett ångestrelaterat vis, utan på AV-block-viset och de andra problemen började i samband med uppehållet. Eller har jag fått i mig något i serbien som ställer till det, någon parasit? Tror mer på att något hände när jag slutade med medicinen, men förstår inte varför det skulle ge mig nässelutslag... detektiven har lite kvar att jobba på. 
 
I alla fall så hoppas jag att den här rawfoodkuren kan hjälpa min mage att lugna ner sig, sluta vara så uppblåst och göra ont, att huvudvärken ska försvinna, att jag ska få mer energi och att huden ska bli fin och sluta klia *drömmer* :)
Vi får väl se vad som händer! Det här ska bli spännande, och läskigt - vad har vi gett oss in på, kommer vi bli mätta? Och så lägger sig fobihjärnan i lite och undrar om jag kommer bli dålig i magen av det här eller börja må illa, för att det är så mycket nyttigheter på en gång. Eller tänk om vi blir matförgiftade - vi ska ju inte koka någonting så finns det bakterier så dör de inte, eller om vi skulle grodda på fel sätt och bli matförgifade av det, eller om maten vi gör som matlåda inte håller... det här blir en prövning på många sätt. Jag håller alla tummar och tår för att det ska gå bra och ge positivt resultat, och att vi ska bli mätta ;) 
 
Visst blir man glad bara av att titta på det här?
Det ser så färgglatt ut, och det är som att till och med ögonen förstår
att det här är bra grejor, det känns som att hela kroppen skriker efter det.
Nu börjar det. Detox och påfyllning av massa vitaminer. Yummie!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0