Rawfood - dag 2

 
Woho, en femtedel avklarat. Men nu börjar det bli riktigt gott faktiskt, så jag vet inte om jag vill att det ska ta slut. Och det är väldigt trevligt eftersom vi är tre kompisar som gör det ihop (och en fjärde på distans), lagar maten och fixar. Det känns liksom mindre jobbigt att laga mat såhär, för att det är roligt, än om jag skulle ställa mig själv efter praktiken och laga mat. Visst, det tar hela kvällen, så jag hinner egentligen inte blogga och har massa saker jag borde hinna med, men det är trevligt :)

Saker jag har noterat: Idag har jag inte varit lika gasig i magen. Mitt bajs luktar inte lika äckligt. Och fastän jag inte fick tillräckligt med sömn inatt och ställt inför en hel del utmaningar idag (se förra inlägget) så har jag haft energi. Eksemet borde ha blossat upp rejält idag med tanke på all stress (var knallröd ett tag, men det kliade inte och det gick tillbaka igen!), och då det varit regnigt ute med åska i luften. Jag borde även ha haft migränliknande huvudvärk, för det har jag mest helatiden nuförtiden, särskilt om jag inte sovit ordentligt och det är åskigt eller stressigt. Jag hade dock lite ont i huvudet under själva MR-undersökningen, men det gick över sedan. Och när jag kom hem efter den långa dagen (var borta i 13 timmar! Crazy) så gjorde sig kliandet påmint, men det lugnade också ner sig ovanligt fort. 
 
Dagens frukost: Mumms!! Den där krämen/smoothien var supergod. Gjord på färsk mango, frusen banan och persika. Avokado är alltid gott (undrar om jag någonsin kan tröttna på det?). Och tjaah, haha, det bruna gojset är avokado blandat med kakao - i ett desperat försök att fixa något chokladigt. Blev mindre lyckat ;)
 
 
 
Dagens mellanmål: en kiwi och en persika. 
 
Dagens lunch: det här var SÅ otroligt gott. Den där röran, mmh, ska absolut göras igen. Jag fick till och med en kommentar på "jobbet", en som frågade "mmh, vad är det där för röra du har gjort som ser så god ut?". Skoj! Blev mätt idag, fast skulle kunna tryckt i mig mer bara för godhetens skull ;) Vi gjode en cashew-curryröra till rivna rödbetor, morötter, potatis, zucchini liggande på spenatblad med körsbärstomater som dekoration. 
Recept http://www.tasteline.com/Recept/Raw_Gronsaksnudlar_med_curry-_och_cashewsas?portions=7 
(vi följde det inte exakt då vi inte hade alla grejer, vi ersatte tex rättika med rödbetor,
vilket jag tycker gav en uppiggande färg till det hela). 
 
 
Dagens andra mellanmål: en morotsjuice (gjord i råsaftscentrifug). 
 
 
Dagens kvällsmat: samma som i morgon lunch, så titta då ;)
 
Aaaah, vart tar dagen vägen!? Den försvinner så snabbt, även om det känns som den har hållt på i evigheter. Nu är det dags att plugga en snabbis och soooova. Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0