Oresonliga fobihjärna



Vi är många som lider av den här förbannelsen.
Lider du också av spyfobi och vill komma i kontakt med folk som förstår dig?
http://www.facebook.com/groups/26549935967/

Jag är medlem i en facebookgrupp för oss emetofober (spyfobiker). Det är skönt att kunna skriva av sig om sin panik och sina fånigheter, se att man verkligen inte är ensam om dem och veta att folk förstår och inte tycker man är knäpp i huvudet för det. Nu tänkte jag visa hur en sådan fånighet kan se ut, det här skrev jag idag: 

Gah, oresonliga fobihjärna! Så fåniga saker man kan bli rädd för :S
Nu är jag rädd för att min kompis, som jag bor med, satt bredvid min klasskompis som var magsjuk förra veckan. Tänk om han blivit smittad, eller typ fått smitta av något slag på sina kläder. Nu låg han i min pojkväns säng (på min sida) och det var inget överkast på så då finns det ju på lakanen. Jag vet, fånigt tänk, men jag är ändå jätteorolig för att bli smittad! Och jag kan ju inte byta lakan eftersom det är min pojkväns säng o han skulle tycka det var superfånigt (vilket det egentligen är) o dessutom antagligen inte har några rena lakan nu...

Hon sa i morse att hon mådde så illa på bussen hit att hon höll på att spy! Tänk om hon inte är frisk trots allt!! :S Hon sa att sist hon spydde var i måndags, men hade feber tills i onsdags...

Och sådär håller fobihjärnan igång dagar i ända. Inte konstigt att man blir trött! Fobihjärnan hittar alla möjliga och omöjliga sätt man skulle kunna bli magsjuk på, man är ständigt på sin vakt.




Kommentarer
Postat av: När livet får en andra chans - Kampen efter cancern

Jag har inte haft tiden riktigt innan och tappade suget av att blogga ett tag, var inte inne så ofta så det var därför jag inte brukade svara på kommentarer :) Men nu så :) Nejdå du tjatar aldrig! Blir alltid lika glad när jag ser att en kommentar har trillat in från dig :) Så känn aldrig så, jag som har varit så dålig på att svara :) Man tappar ju lusten att blogga ibland eller bara har annat för sig i perioder. Kram!

2012-03-05 @ 16:58:48
URL: http://bissy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0