Semlor!

Min lilla glutenfria semla, lite söt är den väl? ;)
.
I fredags bakade jag semlor tillsammans med en kompis. Jag gjorde glutenfria, och de blev tyvärr lite misslyckade haha. Gör man bara sakerna från grunden så kan man som glutenintolerant faktiskt äta allt precis som alla andra, det krävs bara lite tid och energi... och övning haha.
Jag skulle bara göra halva receptet (jag kände att jag nog skulle bli ganska mätt på tio semlor...), men under ett svagt ögonblick så ville väl min hjärna ha tjugo semlor ändå, för den bestämde sig för att lägga i lika mycket mjöl som till tjugo semlor! Ajdå... men som tur var insåg jag iaf misstaget innan allt mjöl hade åkt ner, men därför jäste inte mina tio små bullar som de skulle. Men de smakade okej ändå... fast blev ju inte lika snygga som de andras:

OBS: Bilderna är missvisande, den här saken är MINST dubbelt så stor som min xD



Kommentarer
Postat av: A Meths

det blev ju inga fel på din semla! :)

Fast glutenfritt jäser A L D R I G som vanlig deg. dock lyckades jag ganska bra då jag hade både jäst och bakpulvet i min deg! det kanske du kan prova nästa gång du bakar något:)



2012-01-27 @ 20:57:53
URL: http://meths,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0