Nedslagen, igen

Jag är så förtvivlad!! Hjälp mig, varför händer det här? När allting såg ut at lösa sig och jag såg ett ljus i slutet av tunneln, fick hopp om att jag kunde bli frisk. Varför, varför, VARFÖR! Jag bara gråter. JAG VILL BLI FRISK. Men det verkar vara omöjligt, så mycket motstånd jag möter på min väg att bli frisk. VARFÖR. Först får jag ingen hjälp från sjukvården och kämpar för det i ett och ett halvt år. Sen klarar inte mitt hjärta av den medicinen jag egentligen skulle behöva. Och nu så har kroppen fått något ryck och reagerar allergiskt på den första medicinen, den som jag svarade så bra på i julas. VARFÖR! Nu får jag inte fortsätta med den, vi som hade kommit igång så bra och jag fick IV här hemma, fick ligga i min egen soffa och hade sju veckor klara framför mig och hopp om att bli frisk. Varför slits det ifrån mig? Jag är så ledsen. 
Nu ska jag istället få en NY antibiotika, i pillerform, och jag orkar inte. Den finns inte i löslig form så jag kommer få kämpa med att krossa den, och vara livrädd, IGEN. För det är en ny medicin, som jag inte vet hur jag reagerar på. Och nu har jag ju uppenbarligen reagerat på en medicin, då kanske jag inte tål de andra heller?
Snälla snälla snälla, jag vill bara bli frisk, och jag kämpar som en dåre, men blir hela tiden nedslagen. Så fort det ser ut att gå bra och jag precis hunnit acceptera det förra "nederlaget" och börjat tänka positivt om den nya situationenså kommer väggen med en käftsmäll och knockar mig...


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag lider med dig mycket för jag har mycket besvär själv men jag undrar om du funderat på om norges läkare hittar på dessa sk blodsvar då ingen läkare här hemma ser ngt? jag säger kanske, kanske en långvarig antibiotika gör dig frisk för att du tror på det, el så blir du inte frisk?! ibland måste man stoppa sig själv och acceptera sina symptom för man hamnar i en karusell med att söka svar som inte alltid finns. alla el många lider av div symptom men letar inte aktivt efter hjälp för det är ok att känna om du förstår mig. nu har jag precis dina symptom så jag är inte dum som vill dig illa utan jag slutade leta ihjäl mig och tog tag i att bli lindrad från mina symptom och livet blev sååå mycket bättre. önskar dig stor lycka i livet!

2012-02-23 @ 15:47:16
Postat av: Alicia

Hej anonym, eftersom du inte lämnat något sätt jag kan svara dig på så svarar jag här och hoppas att du ser det.



Tack för din omtanke, men jag är helt övertygad om att dessa läkare inte hittar på provsvaren. Och de symtom som jag har är ingenting som går att "tänka bort", även om jag skulle tro på behandlingen till hundra procent (och den hade varit placebo) så hade jag inte på det sättet kunnat bli av med alla dessa saker nej.

Det är klart att det är viktigt att acceptera att man mår som man mår (och där har jag en bit kvar att jobba på), men det betyder inte att man ska ge upp om att må bättre. De här läkarna i Tyskland har hjälpt många tusen personer att bli friska från sin borrelia, och jag har själv fått se personer bli bättre tack vare behandlingen (och alla skulle inte kunnat bli friska tack vare placeboeffekten, så stor kraft har den inte även om den kan göra mycket, då hade vi ju kunnat skippa alla läkemedel och bara köra på placebo? Det hade ju iof varit bra :P).



Tråkigt att höra att du har en hel del samma symptom , men bra att du har hittat ett sätt som lindrar de. Får jag fråga, vad mer exakt är det du har för symtom och hur har du gjort för att lindra dem? Kanske kan jag få något tips på vägen? Även om jag kommer fortsätta min behandling för att bli helt kvitt borrelian så är det ju skönt att bli bättre från symtomen under tiden :)



Och om du blir sämre så skulle jag vilja uppmana dig att söka information om borrelia (har du tagit borreliatest? Tyvärr så är de svenska boreliatesterna inte mycket att hänga i julgranen) och läsa in dig på det här om varför man har långtidsantibiotika. Jag hoppas att läkarna i framtiden ska svälja sin stolthet och öppna ögonen för det här, så att inte andra behöver lida i onödan, när det finns hjälp att få. Det är en hård kamp, ungefär som den kampen de som fick nobelpris för att de forskat fram att magsår orsakas av en bakterie och inte stress fick utstå: de gav inte upp, och de slog igenom tillslut, samma sak hoppas jag händer med borreliafrågan.



Oj oj, nu blev det långt det här! :P jag tycker om att skriva långt hehe.

Tack och lycka till du med!

2012-02-23 @ 15:59:57
Postat av: Josefine

Usch vad jobbigt för dig :( Hoppas det går bra med den nya medicinen iaf!

2012-02-23 @ 19:11:38
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Sv; Jag har en sköldskörtelsjukdom/struma som heter hypotyreos och om man inte käkar sin medicin så kan det gå riktigt illa. Man producerar närmligen inga hormoner till kroppen. Ämnesomsättningshormoner påverkar nästan alla kroppens funktioner och gör att varje cell i kroppen har svårt att utföra sitt arbete. Hela kroppen och alla dess funktioner går på lågvarv. Det är denna dumma sjukdomen som gjorde att jag inte kunde få Vega på ett naturligt sätt.

2012-02-24 @ 19:23:48
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0