Tentaplugg!


Det är en HEL DEL som ska prentas in i hjärnan tills i morgon.
Oups, kanske började lite sent, som vanligt
;)

Idag är det tentaplugg i mängder som gäller! Vi har inte haft någon skola så jag har suttit med en kompis och pluggat. Jag räknar inte med att klara den här tentan med tanke på att min hjärna är någon helt annanstans och jag inte kan koncentrera mig över huvud taget. Sakerna jag läser stannar liksom inte kvar i mitt huvud. Det är som om en försvarsmekanism har tagit över och stängt ner stora delar av hjärnan, för att jag inte ska gå omkring och tänka "hjärntumör, hjärntumör, hjärntumör" utan bara ha kapacitet att klara det absolut nödvändigaste. Allting annat blir luddigt.
Även om jag känner på mig att jag kan misslyckas på den här tentan, och det egentligen är ganska förståeligt, så kommer jag känna mig helkass om jag inte klarar den! Med mina prestationskrav så är jag egentligen inte nöjd med mindre än högsta betyg, även om jag nuförtiden börjat intala mig att det räcker med att bli godkänd. För jag kan faktiskt inte begära mer av mig i den situationen jag är i, och dessutom så BEHÖVS inte mer. Det är inte värt att bli deprimerad för att få högsta betyg - det skulle jag antagligen bli eftersom det skulle kräva så väldigt mycket krafter som jag inte har att nå upp till högsta betyg. Jag tvivlar inte på att jag skulle KUNNA göra det, men till vilken nytta? Fördärva mig själv och skaffa mig ännu fler fysiska stressymtom? Nej tack, förhoppningsvis har jag lärt mig lite från gymnasiet: jag behöver inte stressa ihjäl mig för skolan, det finns viktigare saker, skolan löser sig alltid på ett eller annat vis.

Nej, nu har jag faktiskt inte tid att sitta här och blogga mer, tentaplugget kallar. Tur att jag har kladdkaka och choklad! :D

Just det, till helgen ska jag åka upp till min pojkväns syrra som fyller 30. Jag tycker verkligen om att träffa hans syskon (han har fyra stycken) så det ska bli jätteskoj! Hoppas bara att jag inte kommer tillbaka och är helt utpumpad efter helgen, för skolan och en hel drös andra saker kommer kräva min energi nästa vecka. Kanske borde jag inte åka upp för att jag egentligen inte orkar, men jag satsar på att det kommer ge mig energi för att det antagligen blir en väldigt trevlig och rolig helg som får mig att tänka på annat. Det är också väldigt viktigt, det är inte bara att vila och vila som gäller för att man ska må bättre - den filosofin tror inte jag på i alla fall.
Nej just det, haha, plugga var det ju - jag är expert på att fly ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0