Prioriteringar och vintermörker

.


Mitt i all stress får man försöka hitta tid till att bara slappna av ett tag.
Det är en livsviktig prioritering som ofta stressas bort (ehe, skyldig).

Det är helt sjukt vad lite tid jag har nuförtiden. All tid går åt till skolan och sjukhusbesök och däremellan lite stress med annat. Det är därför det har ekat tomt här på bloggen det senaste, jag vill hemskt gärna blogga, men skolan och hälsan har första prioritet. Mitt enda mål för tillfället är att jag ska försöka ta mig igenom den här mörka stressiga perioden. Tiden rusar iväg!

Tänk, jag har inte ens hunnit skriva ett litet inlägg om hur ångestframkallande mörkret är för mig! Vinter och mörker, det förknippar jag med vinterkräksjuka, därför är den här tiden på året extra jobbig. Dock tror jag att jag oberoende av min fobi skulle tycka att den här halvan av året är extra jobbig eftersom jag påverkas väldigt mycket av ljuset - när det är mörkt runtomkring mig så blir det mörkt inom mig också.

En sak är bra med all den här stressen, och att tiden bara rinner iväg, och det är att jag knappt haft tid att ha ångest och reflektera över att det är vinter och mörkt! Hösten har flugit förbi, och den tiden som vanligtvis går långsammast - innan julen kommer med alla mysiga ljus (min räddning!) - försvann hux flux i och med att jag tillbringade mestadels av den på sjukhuset (konstigt nog så gick tiden fortare än vanligt då, det känns som om det borde varit tvärt om med tanke på att fördriva tiden på ett sjukhus inte är det roligaste man kan göra, men jag tror att det kändes så bara för att jag var så upptagen av allt sjukhusrelaterat att jag inte hann tänka på någonting annat). Och nu har vi så väldigt mycket i skolan så jag fortsätter rulla vidare inne i min bubbla och har knappt märkt att det redan är advent och december typ! Galet. Men det är väldigt skönt kan jag säga, att slippa all enorm ångest jag vanligtvis har vid den här tidpunkten. Jag fortsätter gärna inne i min lilla tiden-rusar-iväg-bubbla om minskad ångest kommer med på köpet. Fast, det är väldigt tråkigt att inte hinna med bloggen som jag skulle vilja, och att stressa är aldrig skoj. Jag har inte ens hunnit hitta mina julgrejer så att jag kan julpynta - samtidigt som jag pluggar kemi såklart då - men det är ju faktiskt inte december riktigt än ;)

Nej, nu ringer potatisen efter mig i köket så det är bäst att jag passar upp på dem, annars kanske de blir sura och svartnar eller något! :O

 

Ha det bra alla där ute! Och till alla er som tycker att mörkret är jobbigt - försök göra någonting mysigt av det, tänd ljus och sätt på julmusik eller kolla på en mysig film utan dåligt samvete för att du sitter inne. Hitta saker som är positiva med den här tiden på året, det finns ju faktiskt en del saker trots allt :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Sv; Jag orkar egentligen inte. Men jag gör det för Vegas skull. vill att hon skall ha det sen när hon blir äldre. vill att hon ska ha något från sin barndom som visar hur hon hade det. För jag har inte det själv, och jag tycker det är riktigt tråkigt att inte mina föräldrar "orkade".

Detta är första året som jag inte får ångest under vintertiden, eller mår "dåligt". Misstänker att det är för att Vega gör mig så lycklig och tar sån tid att jag inte hinner känna efter. Kram på dig vännen!

2011-11-29 @ 23:05:42
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Linda

sv: Ja det fick jag verkligen! Och tack så mycket, hoppas du har turen en annan gång :)

2011-11-30 @ 02:25:55
URL: http://hellolinda.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilka bra tips du hade om mörkret :) jag blir alltid så himla trött och orkeslös.



sv: Haha precis, en köksvåg är väldigt praktiskt om man ska barfa och säkert i vanliga fall med. Kanske om man bakar mkt och sånt :)



Åh tack så mycket, dem tackar nog också :)

Kram på dig!

2011-11-30 @ 11:46:37
URL: http://kattbarf.devote.se/
Postat av: Helena

då kan vi ta varandra i handen, haha. Lördag är ju som du säger en värdelös dag att lägga julaftonen men tyvärr kan vi inte påverka det, haha. Hoppas du hittar dig en liten tomte iaf och äter mycket pepparkakor. Många många kramar.

2011-11-30 @ 18:54:00
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Josefine

Kämpa på med allt! Jag vet hur det är med massa plugg jämt. Man hinner knappt andas. Snart är det ju i alla fall jullov, skönt :)



Svar: Håller med! Det får gärna vara snö runt jul men sen vår hehe :)

2011-12-01 @ 20:10:36
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: Josefine

Svar: Tack för kramen. Du får en tillbaka av mig :)

Ja, jag förstår vad du menar och jag håller med. Det känns väldigt bra att inte vara ensam även om jag tycker synd om de som känner som jag. Det är inte roligt alls, men man har ju i alla fall varandra. Ingen som inte har fobin kan förstå en på samma sätt som en som också har fobin. Oj, vad tidigt skolan börjar för dig igen! Jag slutar samma datum som dig, men jag börjar senare igen. Det kanske är annorlunda på högskolan då. Hoppas du får en mysig jul hemma hos dina föräldrar. Du får försöka hitta vilopauser mellan plugget även om det är extremt svårt att slappna av när man bara ser plugghögen växa. Ganska sjukt hur länge man måste gå i skolan egentligen. Att det tar sådan tid att lära sig allt och sedan använder man kanske inte ens hälften. Allt för att få ett jobb. Förhoppningsvis så är det värt det när man får sitt drömjobb, vad det nu är :p Jag har ingen aning om vad jag ska jobba med! :o Har du?



Ha det så bra :)

2011-12-05 @ 19:31:37
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: anna

Hejsan!

kolla gärna min sida och tipsa mig hur jag ska kunna kontrollera min OCD // Anna

2011-12-07 @ 13:47:29
URL: http://123minsida.se/attlevamedocd

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0