Högskolan here I come


Som sagt: vad har jag gett mig in på!?! Jag ska umgås med massa bakterier varje dag, frivilligt...

I morgon börjar jag högskolan! Jag har varit nervös och pirrig inför det, men nu är jag inte alls det. Kanske för att det inte känns som att det faktiskt är i morgon? Jag undrar verkligen hur det kommer bli. Kommer jag klara utbildningen (hjälp, jag lånade en kurslitteraturbok och jag fattade verkligen ingenting!), hamnar jag i en trevlig klass, hittar jag någon vän, kommer jag känna att det var ett bra val av utbildning?
Hjälp, jag vet verkligen inte vad jag har gett mig in på. Särskilt inte med tanke på min fobi. Jag ska alltså plugga till biomedicinsk analytiker vilket innebär att jag kommer få sitta och titta på massa bakterier! Säkert kommer jag träffa på magsjukebakterier öga mot öga. Vad tänkte jag där liksom? Jag tog verkligen uttrycket "se monstret i vitögat" ordagrant. Fast o andra sidan så är det ändå ett bra jobb, ur fobisynvinkel, för det är ju kliniskt rent.
Jaja, jag ska inte avgöra ifall det är ett bra jobb eller inte utifrån fobin! Då ger jag den alldeles för stor makt. Så, fågan är om jag kommer tycka att det är roligt. Det verkar spännande, men samtidigt så tycker jag inte alls om kemi vilket typ hela utbildningen består av känns det som.
Vi får väl se :)
Nu måste jag verkligen gå och lägga mig, så att jag inte går omkring som en zoombie redan första dagen - även om jag känner mig som en mest hela tiden. Wish me good luck ;)



Kommentarer
Postat av: Josefine

Lycka till första dagen på Högskolan :)

2011-08-22 @ 13:12:04
URL: http://josseskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0