Nu ger de sig på huvudet också!


Vad är det för fel på min hjärna nu då? Mer än att den ofta bråkar med mig och panikar...

Idag var jag hos läkaren (och sen psykologen, men det orkar jag inte skriva om just nu) på öra- näsa- halsmottagningen. Jag blev så lättad, det var en bra läkare! Han trodde på mig, och han sa flera gånger att de skulle hjälpa mig. Han sa också flera gånger att jag var "en så sympatisk tjej", det verkade nästan som om han var imponerad(förvånad över att jag trots alla problem jag berättade om var så glad och trevlig. Men sån är jag, jag är glad och trevlig om jag blir bemött på det sättet. Oftast annars också (jag vågar inget annat :P hehe). Det kändes så skönt att få bekräftat att jag inte bara är hypokondrisk och stressad liksom, han tog mig på allvar, ja han tog till och med mina problem allvarligare än jag själv gör kändes det som.
Äntligen! Kan man ha tur två gånger i rad med läkare? :O Jag som nästan hade gett upp hoppet om läkarkårens sociala kompetens, nästan.
Nu när jag känner att jag har hamnat hos någon som bryr sig, lyssnar på mig och faktiskt vill hjälpa mig så känns det hela mycket bättre. Nu känner jag hopp, ja det är till och med lite spännande. Som detektivarbete.

Läkaren jag träffade idag sa att han ville att vi skulle vänta med operationen lite och först göra en röntgen på körtlarna i halsen och se hur det såg ut, för han ville inte göra operationen i onödan. Och det verkade inte peka på cancer. Däremot vill han göra en CT-röntgen på min hjärna (haha, är jag så störd så att det kan synas på röntgen tror han? XD)! Scary. Från att misstänka cancer så misstänker de ny hjärntumör! Hur mycket värre ska det bli?
Själv tror jag dock inte på att det skulle vara varken hjärntumör eller cancer, utan i så fall borrelia, men det är klart att man blir orolig!
Det är skönt att veta att jag inte är allt för hypokondrisk i alla fall, om läkarna till och med (utan att det är jag som bett om det) vill göra CT-röntgen och operera bort en lymfkörtel så är ju de mer hypokondriska än mig :) Nej men, om de misstänker samma sjukdomar och så som jag själv varit inne på (borrelia, hypothyreos, cancer, hjärntumör och jag vet inte vad) så är det alltså inte bara jag som överdriver. De drar också de parallellerna.
Woho, mitt förstånd är räddat ;)
Eeeeller? När jag berättade för pojkvännen att ajg skulle röntga huvudet så sa han "haha, intressant... att se ifall det finns något där alltså" XD Hmm... TACK för den då. Ja, en hjärna hoppas jag ju att de ska hitta i alla fall, annars är någonting verkligen på tok!

Nu ska jag iväg på middag med massa kompisar :) Jag har ingen energi, men hoppas på att få lite energi av att det är trevligt. Ha en trevlig fredagskväll alla :)

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0