Äckliga klumpar kväver mig


Jag sitter här och har en väldig massa ångest och påbörjan till panikattack! Det är hemskt, jag vill inte. Jag har sån ångest eftersom det känns som om jag inte kan andas! Min näsa är så täppt att det inte går att andas den vägen, och jag brukar iprincip aldrig andas med munnen så det känns nästan som att jag inte vet hur man gör. Dessutom så känns det som om halsen är svullen och jag har någonting där. SKITLÄSKIGT. För ett litet tag sedan så harklade jag mig och så kom det upp en sån här liten gul bakterieklump (som lossnat från en tonsill tror jag? eller halsmandlarna? man kan få sådana om man är förkyld typ), kändes jätteäckligt. Jag hatar allt som kommer upp ur halsen, att inte kunna andas, och allt som kan irritera i halsen. Tänk om det finns fler sådana klumpar, tänk om någon av dem irriterar spyreflexen så att jag spyr!?! Eller tänk om de växer, och inte lossnar, så att jag får ännu svårare att andas och kvävs för att de blir så stora klumpar i halsen?
Jag vet, det är katastroftänkande, inte logiskt, men det känns logiskt just nu för när paniken tar över får inte logiken vara med. Det som skrämmer mig mest nu är känslan av att jag inte kan andas och inte får tillräckligt med syre. Otäckt värre.

I morgon ska jag till öron- näsa- halsläkaren på sjukhuset så då kan jag väl passa på att fråga om de här äckliga klumparna. Annars ska de väl känna och klämma på mig, eller rättare sagt min lymfkörtel, se om jag verkligen ska opereras eller något. Fast läkaren sa ju att jag skulle det, aja, jag får se vad de säger i morgon. Hade varit väldigt skönt att slippa opereras med tanke på hur läskigt jag tycker att det är, men samtidigt skönt att få den där lymfkörteln undersökt en gång för alla!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tror att jag också har sådana klumpar! Jag har alltid undrat vad det är för något. Det känns att det är något i halsen och sedan när man harklar sig kommer det en klump (fast, som kokt ris typ). En gång tryckte jag sönder en i handen och det luktade väldigt äckligt... Kan det vara samma?

2011-09-16 @ 06:25:28
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: bella

ja de är så härligt att allt tid jag lagt ner ger resultat och att jag får leva min dröm :) hihi tack så mycket :) hoppas du får en toppen dag :) kram bella

2011-09-16 @ 10:57:26
URL: http://belladavis.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vad de än gör med dig på sjukhuset så hoppas jag att det ger positivt resultat. Det är ju tillräckligt med fobin, du behöver inte mer besvär..Som du ofta skriver, att man alltid råkar ut för flera jobbiga saker när man redan har tillräckligt, det känner jag med! Livet är orättvist ibland :/ Föresten jag är med i en sida på facebook som heter något i stil med "emetofobi, en jävla förbannelse" och där börjar vi planera en träff så att vi fobiker får träffa varandra, vet inte om du är med i den gruppen men om du inte är får du gärna gå med, även om du inte vill träffas men tänkte bara säga det ifall du är intresserad :)



Svar: Tack för uppmuntran!:) Lycka till hos psykologen!

2011-09-16 @ 17:25:56
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: Mikaela

usch har precis samma som dej, sitter just nu här och tror jag ska kvävas för det känns som jag har nått i halsen,,, skitorolig och ingen som tar mig på allvar :/ hoppas du mår bättre nu, kram

2011-09-23 @ 11:21:25
URL: http://allroundtjejen.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0