Undrar vad du hade sagt



Det är en fråga som många som känner någon som gått bort frågar sig, ”vad hade h*n sagt om det här?”, ”vad hade h*n gjort, eller tyck?”. När någon har dött så kan man inte längre fråga, men man kan minnas.

Nu när jag sover över här på sjukhuset så tänker jag väldigt mycket på min morbror som dog i cancer i våras. Det gör såklart ont att tänka på, men samtidigt så ger han mig kraft. Han hade humor och kunde mitt i allt det svåra ändå vara positiv, i alla fall visa den attityden. Ett av de sista smsen han skickade till mig, eller om det var det sista, var ”det är rena lyxhotellet här, bara 80 kr natten!”. Nu när jag sover här så tänker jag på det han skrev och kan le för mig själv samtidigt som jag undrar vad han hade sagt om han visste vart jag är nu, på vårat gemensamma lyxhotell. Vi hade kunnat snacka sjukhusvistelser med varandra, inte för att det är ett särskilt roligt ämne, men det hade känts bra att ha honom att prata med om allt det här på något sätt. Nu får jag tänka på det han skrev istället, ”rena lyxhotellet”, även om det inte var det han kände så försökte han tänka positivt/visa en positiv inställning och det gör mycket. Det ska jag med försöka.

Nu ska jag njuta av utsikten från min "lyxsvit" och minnas min älskade morbror!

 

(obs: skrevs i förrgår, lördag, på sjukhuset)

Kommentarer
Postat av: lite psycho

Nämen vad är det som händer med dig? Usch vad läskigt! Hoppas dom snart hittar en förklaring på vad som är galet! Och kan det bli mer typiskt än att du hamnar med en som spydde i samma rum? Hoppas du är bättre nu, stora kramar!

2011-10-24 @ 18:31:23
URL: http://litepsycho.blogg.se/
Postat av: jessica L

har också fobi för magsjuka osv o är precis som du beskriver... tycker det är sjukt läskigt att det blev så i din hjärna o hoppas att de hittar nåt fel som de kan göra nåt åt eller så om du förstår vad jag menar än att de låter dig åka hem utan de vet nåt... tänk om det händer igen då liksom. fy vad hemskt,. lite orolig bara för du inte skrivit nåt sen i förrgår, hoppas inget hänt :/



är en 19årig tjej för övrigt bor i småland.. blev lite fast i din blogg, så kommer nog fortsätta läsa , stor kram :(

2011-10-26 @ 21:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0