Oro, trygghet och perspektiv


Det är tungt just nu, jag är oviss inför framtiden och det är alltid jobbigt. Hur kommer det bli? Vad ska jag få för behandling? Kommer jag orka bo kvar här och fortsätta plugga?
Jag ska kämpa för att orka med allt jag vill, men försöka lyssna på kroppen också såklart. Mitt i allt så är jag glad och tacksam för att jag har så många underbara personer runtomkring mig, som bryr sig om mig och ber för mig (jag är kristen), det känns tryggt mitt i all oro - jag känner att jag inte är ensam.
En av dem skrev någonting mycket tänkvärt till mig, och även om inte alla som läser det här tror på Gud så är det något som tåls att fundera på.

"Det är kraft i bön, och det är en glädje att kunna få be för dig. Gud låter oss "snubbla" i livet ibland, och det får oss att se upp, då ser vi livet från ett helt annat perspektiv, vilket kan vara sunt."

Jag tror att han har helt rätt! Jobbiga saker vi går igenom ger oss ett djup i livet, man kan se saker ur ett annat perspektiv och lär sig kanske att uppskatta livets ljusa sidor på ett helt annat sätt än vad man annars hade gjort. Ja, kanske kan man till och med få perspektiv på de mörka sidorna och hitta saker att uppskatta där. Uttrycket "inte något ont som inte för med sig något gott" stämmer också väldigt bra. Sen är det klart att det bästa hade varit om alla var friska och levde lyckliga, men nu ser inte världen ut på det sättet och då får man göra det bästa av det hela. Försöka tänka positivt och se det fina även i mörkret.

Kram till er alla som kämpar med stort och smått, för vi alla kämpar med något. Heja er :)


Kommentarer
Postat av: Malka

Jag tycker om att läsa Pema Chodrons böcker. Hon är en buddhistisk nunna. Hon skriver mycket om att när det är som svårast som vi har som störst potential att förändras. Då kan vi få kontakt med vårt öppna hjärta och öka vår förståelse för andra. Kram!

2011-10-18 @ 19:16:40
URL: http://yogasmurfen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0