Flykt från verkligheten

Ni får en dikt så länge eftersom jag just nu ligger nerbäddad i sängen med världens hemskaste mensvärk (och är såklart rädd att jag ska börja må illa eller något. Än så länge har jag "bara" sprängande huvudvärk och är helt yr/matt/febrig i hela kroppen) och ska försöka kämpa mig iväg till en middag hos några vänner alldeles strax (där jag antagligen kommer vara hela kvällen, trevligt, men inte lika trevligt när man mår såhär...). Ja just nu önskar jag att jag kunde fly verkligheten för ett tag, få lite psykisk - och fysisk - vila.



Det var en sån där dag

då tiden ville stanna

men det ville inte jag

 

Det kändes bara inte rätt

när allting kom omkring

så var jag aldrig där

 

Jag svävade bortåt

på små moln ovanför

försökte nog fly

 

Ville inte se

ville inte höra

orkade inte mer

 

Men det går inte

att inte höra

eller inte se

 

Inte när verkligheten

kommer ikapp

tillslut

 

Skriven av mig mars 2008

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0