Fortfarande ont i magen

 

Varför gör du ont mage? Du skrämmer mig vet du va?

Jag tycker att det är väldigt konstigt att jag inte ska komma tillbaka på någon uppföljning efter min operation, då jag opererade bort en cysta. Jag har haft väldigt ont i magen efter det, men om det har med operationen att göra eller inte har jag ingen aning om vilket gör mig lite smått orolig. För även om jag inte tror att det har med det att göra så gör det ont på precis samma sätt som innan jag upptäckte cystan, och det får mig att bli lite fundersam.
Efter ca en och en halv vecka efter operationen så hade jag fortfarande rätt ont i magen (och det skulle man inte ha sa de då jag ringde och frågade), så då fick jag komma in och snacka med en gynekolog. Jag kände mig dock inte särskilt bekväm med henne så jag gjorde aldrig någon undersökning, jag tackade nej till det, och hon sa att det inte behövdes för de var ganska säkra på att jag hade ont för att såren inte ritkigt läkt ihop innuti mig och det rann ut blod i buken. Läskigt!? Det lät liksom inte så bra, men de sa att de inte kunde göra något åt det så det var bara att åka hem och vänta ut smärtan. Jo, om det visade sig att jag fick ännu ondare skulle jag komma tillbaka och så skulle de operera mig igen för att se så att inget gått fel, och suga upp blodet som möjligtvis läckt ut, men usch nej tack, det ville jag inte. Som tur var tyckte jag inte att det gjorde mer ont efter det, så ingen mer operation. Men mer magont har det blivit. Undrar vad det är som spökar med min kropp?
Min mamma och moster tror att jag har celiaki (glutenintolerans) och att det är därför jag har ont i magen. Kanske, kanske inte, men inget har synts på blodproven i alla fall och på vårdcentralen skickar de hem en med "du är frisk" om inget syns på blodproven - fastän jag har massa konstiga fysiska symptom. Visst kan det inte bara vara att jag är hypokondrisk av mig om det faktiskt ÄR fysiskt påtagliga symtom som inte borde finnas?
Som sagt så skickade de ju hem mig med "du har antagligen ont i magen för att du är stressad och din kropp är stressad på grund av ditt eksem" när jag sökte för att jag hade ont i magen (precis där cystan satt), och sedan visade det sig att det faktiskt var någonting. Hm, mitt förtroende för vårdcentralen är inte det bästa längre, tyvärr. Men såklart finns det bra vårdcentraler och läkare också, så jag hoppas att jag får komma dit och träffa på dem nästa gång hehe.


Kommentarer
Postat av: Klokegård - Designa ditt Liv!

Åh, jag hoppas verkligen att det blir bättre och att du får vara frisk och smärtfri!



Sv: Du kan visst vara med och tävla för det viktigaste tävlingsmomentet är att skriva om ett Rockstjärnemoment. Att skriva om något som verkligen har gjort dig glad, lycklig och/eller positivt överraskad.

Jag är imponerad över att du inte har facebook.



Ha en skön söndag!

2011-06-19 @ 15:14:13
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/
Postat av: A Meths

du borde verkligen gå iväg och titta det där! det är inte bra och ska inte vara så, vet att man är rädd för att bli dum förklarad men det är VÄRT det ifall de hittar nått eller rättare sagt, när de hittar nått.



Förövrigt så kan gluten visa sig på massa sätt, jag blev jätte sjuk, trodde jag skulle dö, sov bara och gick ner i vikt, pappa får ont i kroppen och framförallt ryggen och lederna. det är svårt.

2011-06-20 @ 01:38:08
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åh, Vårdcentraler är dumma ibland! I alla fall din vårdcentral, och min också! Jag ringde dit i morse för jag har en inflammation i fingret, det är varigt och ömt, men jag fick inte ens komma dit. De hänvisade mig till jourcentralen dit jag behöver bil för att åka och jag har inte körkort och pappa var inte hemma heller..De borde vara lite mer hjälpsamma tycker jag. Speciellt med dig eftersom du har ont i magen, det är ju värre än en tumme liksom. Om du har glutenintolerans är det ännu viktigare att få reda på det så fort som möjligt, annars kan man förstöra tarmluddet eller vad det heter och då kan man få problem med magen sedan tror jag, har en kompis som det hände så för i alla fall. Hon gick i 12 år med glutenintolerans utan att veta det.



Svar: Ja, barn är verkligen bra terapi :D Ja, eller hur, man kan ju inte säga nej till dem när de är så söta/snälla :)

2011-06-20 @ 19:16:02
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: klara

Hej :) Ne det var inte skönt! Jag hade en tumör i sköldsköterln och det har inget att gör med mina nackbesvär! Jag har en muskel/bindvävssjukdom som heter EDS som gör att jag har smärta i rygg/nacke/armar dygnet runt...

2011-06-21 @ 11:53:51
URL: http://kmv.blogg.se/
Postat av: Marie ✿ BF 26 juli

Jag var rätt neutral innan också tills jag började se de ÖVERALLT :p Sen kan de vara mycket hormoner som gör att jag irriterar mig lite extra ;p

2011-06-21 @ 20:16:32
URL: http://lifebymarie.blogg.se/
Postat av: Matilda

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-11 @ 03:43:46
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Alicia

Svar till Matilda:



Tack så hemskt mycket, vad glad jag blir för komplimangen! :D

2011-07-11 @ 16:37:24
URL: http://attlevamedoro.blogg.se/
Postat av: Micke Skribent

En ny sajt om moderna sjukdomar och spannmålet har öppnats.



http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-kallan-till-vara-moderna.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0