Tänk om, tänk rätt


"Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka."
Sagt av: Albert Einstein


Ibland kanske vi ser på saker på fel sätt? Man måste vrida och vända på det för att tillslut hitta lösningen. "Tänka utanför boxen" som man altid fick höra i skolan. Det är svårt att lära gamla hundrar att sitta, brukar det heta, men det går faktiskt om man är envis. Vi KAN börja tänka på ett annat sätt och lära oss nya tankebanor - vilket är precis vad jag måste göra föra att kunna bli kvitt min fobi: programmera om hjärnan. Lära den att att spy inte är något farligt och göra "nya automatiska tankespår i hjärnan", det vill säga ta bort de negativa spåren och ersätta de med positiva automatiska tankar. Det ligger nog mer i Einsteins citat än vi tror. Jag menar, han var ju trots allt Einstein! :)


Kommentarer
Postat av: Emily

Sv: Jag går Psykisk ohälsa på Mittuniversitetet i Sundsvall, jättebra utbildning (: Hoppas du får en fin dag!

2011-04-13 @ 10:13:41
URL: http://syntheticdarkness.blogg.se/
Postat av: Josefine

Du har rätt, man tänker ofta på fel sätt tyvärr :/ Men vi båda SKA komma ur det här, det kommer gå! :D Man måste bara tro på det!



Svar: Jag vet faktiskt inte varför jag har mindre ångest, men antar att det har att göra med att våren är här :D

2011-04-13 @ 12:34:06
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: A Meths

Ja det sägs ju att den där snubben var rätt smart haha

Finns massa logik i det han säger,

för ibland måste man ju bryta allt, precis som du gör:)



Svar: Laktos förekommer i ganska mycket medicin, t.ex. pencillin, allergi tabletter osv. men är oftast så liten mängd att de som bara är laktos inte känner av de, (för de flesta kan faktiskt dricka ett halvt glas mjölk om dagen utan att bli dåliga) men jag försöker låta bli det så länge jag kan, eftersom jag har 20 andra saker också:)



Du må tro att jag kommer visa dig om jag målar fingrarna gröna, det kan du ju inte få missa lixom:)

Kram på dig hjärtat.

2011-04-13 @ 13:08:40
URL: http://meths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0