Rawfood - dag 4

 
Dagens frukost: jag har fastnat för den där mango, persika, banan-krämen så jag fortsätter köra på den och la till två melonskivor vid sidan av. Yummie. Mycket godare än min vanliga frukost. 
 
 
Dagens första mellanmål: en god rawchokladkaka!! Precis vaad jag behövde! Och så lite nötter och en kiwi på det. Jag var nöjd. Och folk trodde knappt på att kakan var rawfood hihi.
 
Recept: http://alexandrasohlin.blogg.se/2013/may/raw-chocolatecake.html.
Vi hade inte tillräckligt med mandlar så vi hade i hasselnötter också,
tror det gjorde det ännu godare faktiskt.
 
 
 
Dagens lunch: 
En soppa gjord på gröna ärtor och sourcream, med en sallad till. Soppan blev riktigt bra, dock önskade jag väl att jag hade fått värma den, men jag trodde att det skulle vara hemskare att alltid äta kall mat än vad det är. 
Recept: http://www.rawguru.com/raw-food-recipes/creamy-pea-soup.html.html.Sourcreamen: http://www.rawfoodrecept.com/2012/10/raw-sour-cream.html (den kan användas till en rad olika saker). 
 
Dagens andra mellanmål: några fler kakor. Det bästa med dem, förutom att de är goda, är att de är nyttiga också, så inget dåligt samvete (inte för att jag någonsin har det när jag äter kakor haha, men för de som har det så är det ett hett tips).
 
Dagens tredje mellanmål: 
Jag lyxade faktiskt till det med ett "knäckebröd" från René Voltaire, rawfood såklart, som jag hade honung på och gurka + tomat. Gott att få i sig någonting med den konsistensen. 
 
Dagens kvällsmat: Vi var inte så hungriga och orkade faktiskt inte göra någonting, så för min del blev det att jag åt en frukostsmoothie fast jag la till hallon. Men den jag åt till frukost var godare så jag slopar hallonen i framtiden ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0