Rawfood - dag 3

 
Saker jag har noterat: idag har varit en svår dag rent energimässigt för oss alla. Kan vara för att det tar väldigt lång tid att fixa maten då vi inte är så planerade av oss att vi vet på förhand vad vi ska göra. Så i alla fall jag får ingen tid över till något annat mellan att jag kommer hem tills jag ska sova, och jag kommer i säng på tok för sent, vilket ju inte är bra alls, för då tappar det egentligen en hel del effekt att vi äter massa nyttigt. Sömnen är också en viktig komponent som bör fungera om vi ska märka skillnad i välmående. 
Jag har haft migrän idag (troligtvis efterverkningar av att det var så pressad dag igår och att jag fick sova på tok för lite), och det började klia massor när jag kom hem från praktiken, nässelutslagen tycker till mitt förtret om mig. Men jag saknar faktiskt inte lagad mat så mycket, för det här är riktigt gott, och jag tycker verkligen om att äta alla mellanmål :)
 
 
Dagens frukost: Favorit i repris. Samma som igår, fast med päron i också. Skulle kunna leva på den krämen/smoothiesen. 
 
 
 
Dagens första mellanmål: en banan, en kiwi och lite nötter.  
 
Det här var vad jag hade med mig till praktiken idag.
Så jag hade lite att välja på!

Dagens lunch: tacoooos!! Med massa röror, och en jättegod rawfärs med egengjord tacokrydda. Mina klasskompisar beundrade maten och ville själva laga det, woho, så skoj när folk ser att man har ansträngt sig (men igår var det mina kompisar som fixade då jag kom hem så sent från hjärnröntgen. Lyx ;P), och skoj att få visa att det går att göra god supernyttig mat. Jag testade även att dricka kokosvatten med annanas och nånkonstigfruktjagglömtnamnet på. Ingen större hit, kanske måste man vänja sig. 

Recept: http://xn--rfrisk-iua.se/raw-taco-night/.
Och så gjorde vi lite fler röror, en på frysta ärtor med avokado, vitlök, salt, peppar och citron. En på tomat, soltorkade tomater, basilika, vitlök, olivolja, salt och peppar. Och en på blötlagda cashewnötter, dill, vatten, citron, salt, peppar och vitlökskrydda. 
 
Dagens andra mellanmål: en chokladrawfoodbar från life - jättegod! - och en liten russinask med torkade frukter (berry boost).
 
Dagens tredje mellanmål: nötblandning, torkade aprikoser och en juice på annanas och apelsiner (alla juicer jag skriver om är egenpressade i råsaftcentrifug). Jättegod och fräsch. 
 
Dagens kvällsmat: vanlig sallad med avokado, behövdes inte mer och kunde inte äta det vi lagade tills i morgon lunch pga att det innehåller massa kalcium (går inte ihop med medicinen). 
 
Mot fjärde dagen med rawfood, woooooow vad jag ser fram emot morgondagens snacks ;) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0