ge mig vila

 
GAAAH! Blir tokig!!
Mitt eksem är som värst på halsen, nacken/ryggen och i ansiktet och
hårbotten! Och så har vi de privata delarna, både fram och bak. Yaay. 
 
Jag vill verkligen skriva ett inlägg om vad som hände den där måndagen för två veckor sedan. Men det går inte. jag kan knappt prata, för att det kliar så mycket att det bara hoppar ur massa grodor ur munnen på mig. Det här är tortyr!!! Jag är så fruktansvärt less på att vara så genomirriterad som eksemet gör mig, att all uppmärksamhet antingen går till "DET KLIAR!!!" eller "PANIK"... ... jag försöker skrika "JAG BEHÖVER VILA!!" men det liksom kvävs i sammanhangen... vad ska jag ta mig till.... varför har det blossat upp såhär? Är det för att borrelian blivit värre? Jag har ju börjat få lite känningar från hjärtat igen, och minnet minns jag inte vart det tagit vägen, och den där tröttheten och håglösheten är tillbaka. Why why why!!
 
Jag har tenta på fredag och vet inte hur i hela världen jag ska kunna plugga till den med det här förbannade kliandet. Och inte får jag särskilt bra sömn så både idag och igår har jag haft extrem huvudvärk och bara velat att dagen ska ta slut för jag har inte kunnat göra någonting.
Inatt låg jag och kliade mig sönder och samman tills klockan fem när jag genomsvettig och med kramp i händer och armar slutligen somnade av total utmattning. 
Tortyr tortyr tortyr! Funderar nästan på att ringa sjukhuset och be dem lägga in mig på hudavdelningen (men då säger min fobi stopp. SUCK), för jag står inte ut mer, särskilt när jag inte får sova! De kanske kan söva mig och så kan jag vakna om några år när allt elände är över!? Fy vad jag längtar tills borrelian, det här skiteksemet och fobin med paniken är puts väck. Om jag blev av med det så skulle jag nog vara världens lyckligaste människa!

Kommentarer
Postat av: marc

"Är det för att borrelian blivit värre? Jag har ju börjat få lite känningar från hjärtat igen, och minnet minns jag inte vart det tagit vägen, och den där tröttheten och håglösheten är tillbaka. "

Det har later inte alls bra :-( Jag vill vekligen hjalpa dig men jag vet inte hur :-(

Svar: Tusen tack! Verkligen jättesnällt att du vill hjälpa mig. Problemet är väl att ingen vet hur de ska hjälpa mig, inte läkarna, inte vänner, familj eller jag själv. Det är väl det som är mest frustrerande, känns som man bara faller och faller och ser ingen väg upp igen.
Alicia (alias)

2012-10-31 @ 18:19:07
Postat av: marc

Nar jag tanker narnmare pa det har (inte exsem) sa inser jag att jag ocksa har haft det dar kliandet nar abx ror sig under huden. Det var ett symtom som forsvann ner bakterie halten gick ner.

Svar: Hmm, intressant! Har hört andra säga att det är som att det kliar under huden när bakterierna dör. Men det här är inte det sorts kliet tyvärr, det här är ju eksemet. Hade önskat att det var bakterierna som dog, men tyvärr tror jag snarare det är tvärt om :O
Alicia (alias)

2012-11-01 @ 15:25:56
Postat av: HomerRig

TEST

2023-04-10 @ 00:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0