Intervjun avklarad: check



Grejerna som användes vid interjvun

I torsdags blev jag ju intervjuad om min spyfobi av en kille från P1. Det gick bra, bättre än förväntat. Förväntansångesten är alltid värst, när man ser alla möjliga scenarion för hur det kan gå (tänk om jag får en panikattack mm). Jag babblade på så det stod härliga till haha, stackarn, han har mycket att lyssna igenom nu. 
Jag var ganska nervös innan, men på ett psotivit sätt, det var liksom en spännande-nervositet (förutom den där baktanken som snurrade omkring om att jag kanske skulle få en panikattack eller på annat sätt göra bort mig totalt). Sen när jag såg killen som skulle intervjua mig så insåg jag att det var en ganska ung kille jämfört med vad jag hade förväntat mig vilket kändes ganska jobbigt, pinsamt att sitta där och berätta om alla mina knäppheter som jag vet är ologiska men ändå har gjort/gör osv, på något sätt blev det inte samma distans när det visade sig att det var en ung kille, jag får liksom känslan av att unga dömer en mer än vad äldre gör. Men det gick som sagt jättebra, så fort vi hade hälsat och gick till stället vi skulle vara på så kändes det inte längre som ett problem att han inte var medelålders. Han var jättesnäll och mån om att jag skulle känna mig nöjd, så jag fick prata tills jag kände att jag hade sagt allt jag ville (fastän jag vet att det ändå bara kommer vara ca tio minuter av den en och en halv timman jag snackade som sedan kommer sändas). Han bemödade sig till och med att lägga fram grejerna efter att han plockat ner alltihopa för att jag kom på att jag hade glömt att ta en bild (därför har jag nu en alldeles äkta egentagen intervjubild till det här inlägget ;D). 

Programmet kommer inte att sändas fören någon gång i sommar så nu är det bara att vänta haha :) Jag hoppas bara att det som kommer med i programmet ger en rättvis bild av hur det är att leva med en fobi - även om tio minuter aldrig kan göra det rättvisa - och inte får det att låta som om man är konstig eller bygger på folks fördomar ännu mer. Men det blir nog bra, även om det är lite synd att inte allt som sas kommer med, för då hade folk fått en mer rättvis bild av hur det är. Jag får helt enkelt ta och skriva om de sakerna här på bloggen, det var ju det den var tänkt för! Inför interjvun skrev jag faktiskt ner massa tankar om hur det är att leva med en fobi, tio A4 (handskrivna) blev det, galet, men det flöt på så bra, det var skönt att få skriva av sig. Kanske kan jag skriva ner de tankarna i några inlägg framöver. 

Förlåt att jag inte har uppdaterat här särskilt mycket på senaste, men jag är verkligen superstressad, jag ska ha en tenta på torsdag som jag känner att jag har noll koll på eftersom jag har missat så mycket då jag varit sjuk eller inte gått till skolan pga min fobi (gaaah!), jag måste klara den här femtonpoängskursen för att få CSN till hösten. Så just nu sitter jag mest och stressar, och försöker plugga, stressar lite till och har ångest över huruvida jag ens kommer klara att göra tentan - dvs ifall jag får panik under skrivningen och rusar därifrån så att jag definitivt får underkänt. 
Förhoppnigsvis går det bra, förväntansångesten brukar alltid vara mycket värre än att göra det man har ångest inför, så jag får försöka hålla fast vid det, att det antagligen kommer gå bättre än jag tror, med alltihop. Men ååååh, jag är bara så sjukt stressad.

Kommentarer
Postat av: we will never walk alone-Vill du bli dagens blogg?

Hej!

Blev du en av vinnarna i Dagens Blogg tävlingen?

Kika in och se här:

http://asahoffman.blogg.se/2012/march/vinnare-av-dagens-blogg-och-ny-tavling-1.html



Om inte, anmäl dig gärna till Dagens Tävling i samma inlägg :)

2012-03-26 @ 18:59:33
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: kkrazyjulia :s

hej, allt bra idag?

KRAMAR!:D

2012-03-27 @ 20:00:54
URL: http://kkrazyjulia.blogg.se/
Postat av: we will never walk alone-Vill du bli dagens blogg?

Hej!

Blev du en av vinnarna i Dagens Blogg tävlingen?

Kika in och se här:

http://asahoffman.blogg.se/2012/march/dagens-blogg-1.html



Om inte, anmäl dig gärna till nästa omgång av Dagens Blogg i samma inlägg :)

2012-03-28 @ 18:12:17
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej.

Jag har mailat dig och ville höra om du kan tänka dig att dela med dig av kontaktuppgifter till din läkare som behandlar din borrelia. Om du kan tänka dig dela med dig kan du kanske maila mig? Ingen panik, fokusera på tentan först ;-)



[email protected]



Hoppas tentan går bra!

2012-03-28 @ 19:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0