Råd till oss spyfobiker

 
 
Låt vänster hjärnhalva jobba lite mer när vi får panik ;)
Lättare sagt än gjort, men försöker man så har man i alla fall chans att lyckas!

Det nedanför skrev jag till en annan spyfobiker då denna hade panik och trodde hon skulle spy.
Man borde kanske skriva ner massa råd som man ger till andra, så att man sedan har dem att kolla på när man själv är i samma situation? Så, det här får jag ta en titt på när paniken och "HÄLP-TÄNK-OM-JAG-SPYR"-tankarna smyger sig på.

"Försök koppla på logikhjärnan. Det är ofta det 'känns' som om man ska spy, men väldigt sällan man gör det. Men när paniken bubblar upp så blir fobihjärnan övertygad om att man ska spy: lyssna inte på den, fobihjärnan bara förvillar oss hela tiden!
Försök andas i en fyrkant, djupa, långsamma andetag, och sätt på någonting på youtube eller så som får dig att skratta - då slappnar kroppen o psyket av lite."

Varför ska det vara så svårt att följa sina egna råd? ;)


Kommentarer
Postat av: Anne

Hej ,

Va kul att hitta din blogg, Det är som du säger en tröst (tyvärr ) att veta att fler mår dåligt än jag .. Jag lider själv av social fobi, tvångstankar och ständig ångest och oro!
Det jobbigaste är nog alla dessa negativa tankar. Alla positiva blir automatisk negativa .. Men jag kämpar på ..Dig kommer jag definitivt följa

Kram

Svar: Ja, tyvärr är det ju en tröst att veta att fler har det som en själv, att man inte är ensam om det jobbiga man går igenom. Men det är okej att känna att det är en tröst, för det gör vi alla som har det såhär ;) Trisst att höra dock att du också mår dåligt, men bra att du kämpar på! Varje framsteg är en seger :)
Vad kul att du vill följa mig :) ledsen bara att det inte blir så mycket uppdatering nu i sommar (jag har ingen ork till någonting just nu, inte ens att blogga), men det blir nog bättre om ett tag för jag tycker om att blogga ^^ Ta hand om dig :)
Alicia (alias)

2012-07-02 @ 15:38:31
URL: http://www.vixsie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0