Ingen mer klacid

 
Det blev att jag slutade med medicinen. I förrgår kväll var senast jag tog den, och idag har min mage varit "bra" igen vilket är otroligt skönt. Igår kändes det verkligen som om jag hade varit magsjuk så jag ville inte alls äta, men idag kunde jag äntligen äta igen! Utan att känna det som om maten skulle ta snabbaste vägen ut igen. 
Tyvärr så är det så igen, som med flagyltabletten, att jag lite får välja mellan pest eller kolera. Antingen att må illa och ha panik hela tiden och inte kunna äta, eller att ha eksemet som gör mig tokig och ögon som kliar och att jag kan dra ut trådar ur dem. För dessa två saker verkar klacidtabletten ha hjälpt bra mot! Det har inte alls kliat lika mycket, nu håller jag på att klia sönder ansiktet igen. När jag tänker efter så hade jag inte heller lika mycket muskelryckningar, under tiden jag åt medicinen, som jag brukar ha. Men de här sakerna kunde jag knappt glädjas åt alls under tiden, eftersom jag mådde så fruktansvärt dåligt och hade sådan ångest över allt illamående. 
Så, jag väljer kolera, eller om det är pest - i alla fall, att kunna äta och inte ha ångest hela tiden. Jag ska försöka hitta någonting mot kliandet och eksemet, gurkmeja har jag hört ska vara bra att smörja in sig med! Jag får ju nämligen inte smörja in mig med kortisonkräm som jag brukade göra (vilket lugnade ner eksemet en del, men inte alls lika mycket som det har lugnat ner sig sedan jag började borreliabehandlingen!) eftersom kortisonet får borrelian att frodas. Uscha, det vill vi inte. 

Jag tror nästan att forstätta ta den antibiotikan skulle göra mer skada än nytta, eftersom jag inte kunde äta och hela tiden hade panik, det tär på kroppen. Men oavsett ifall det var dumt av mig att sluta eller om det var ett bra beslut så är det skönt att kunna äta igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0