Ett litet förlåt


Jag vill bara säga ett litet förlåt för att jag inte riktigt orkar skriva på bloggen just nu. Jag hoppas verkligen att jag snart ska hitta energin igen. Och förlåt till er som har mejlat mig för att jag inte har svarat än, jag vill inte bara svara i förbifarten, utan sätta mig ner och skriva ett ordentligt svar, och det har jag inte riktigt orkat ta tag i än.

Jag vet egentligen inte varför jag är såhär nere, antagligen för att fobin tär så mycket på mig då jag går ensam hemma om dagarna och dumt nog har fått tillbaka den väldiga ångest jag kände för det förra året. Sedan jag tog klacidmedicinen (precis som efter jag tog flagylen) så har jag varit extra rädd och fått mycket mer panik. Nu kan jag ibland få panik av att ha mat eller vatten i munnen tex, det känns som att jag ska kvävas. Det gör mig väldigt frustrerad, för jag vill inte få fler grillor i huvudet än jag redan har med fobin.
Det är väl därför jag är så nere, jag är SÅ trött på fobin och att hela tiden oroa mig och få panik över saker, och SÅ trött på att vara sjuk med borrelian! Och så deppar jag väl lite för att "sommaren snart är slut" och jag bara oroar bort hela sommaren istället för att slappna av och göra någonting trevligt. Att jag oroar mig såhär mycket gör att jag känner mig dålig, och då blir jag deppig.
Men, viktigt att försöka komma ihåg: det går över, jag kommer inte alltid att må såhär, och jag har fina stunder mitt i deppigheten också - som idag när jag var på stan med mamma och det var underbart väder! Det kändes som om vi var utomlands :)
Jag önskar bara SÅ otroligt mycket att jag kunde vara fobifri och frisk. Någon dag kanske? :)

Kommentarer
Postat av: Meekatt

Du behöver inte be om ursäkt. Bloggen är din att utnyttja när du orkar och behöver den! <3 Vi finns här när du har tid för det!

Var rädd om dig och njut av de mysiga stunderna och samla energi i dem!

Kram!

Svar: Tusen tack för de orden! Jag behövde verkligen höra det där, tack för din omtanke och att du fortfarande tittar in här :)Ja, jag ska försöka samla energi av alla de mysiga stunder jag faktiskt har mitt i allt det jobbiga, jag får försöka fokusera på dem!

Hoppas du har en bra sommar. KRAM
Alicia (alias)

2012-07-08 @ 23:56:30
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: Emetofob - Att leva med spyfobi

Känner också så< 3

Svar: Kram! Och kämpa på så gott det går med allt, det blir bättre förr eller senare<3
Alicia (alias)

2012-07-09 @ 16:43:09
URL: http://emetofob.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0