På nyheterna, i USA


Man får lite hopp, om att det ska bli lättare att få hjälp för de som i framtiden kommer insjukna i borrelia!  Ju fler som får veta vilken otrolig kamp det är - inte bara mot sjukdomen, utan även om rätten att få vård, bli tagen på allvar och få rätt behandling - för oss som lider av "kronisk" borrelia, desto bättre. För såhär får det bara inte fortsätta! Och förändras synsättet på borrelia (lyme disease) i USA så kommer det även att förändras i Sverige, eftersom vi bygger våra sjukvårdsriktlinjer på amerikanska riktlinjer, vars riktlinjer styrs till mångt och mycket av försäkringsbolagen. Det där var mycket kortfattat hur det hänger ihop, men bara så att ni förstår varför jag blir glad över att det kanske börjar hända lite saker i USA: förr eller senare måste samhället inse att sk "kronisk borrelia" inte är en inbillningssjuka. Kanske krävs det att de som sitter på makten får det för att det skall tas på allvar... Usch, jag önskar ingen den här vidriga sjukdomen, oj vad den kan ställa till det!
Jag längtar tills jag har pluggat färdigt och kanske kan börja forska kring det, för det finns mycket intressant att forska på. Jaja, nog snackat, här är nyhetssändningen för de som är intresserade :)


Länk till youtubevideon
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0