Dr Phil om kronisk borrelia

Borrelia kan även kallas för Lyme disease (det vanligaste namnet i USA) eller Lyme borreliosis. Här kommer Dr Phils program om kronisk borrelia. Oj vad jag är glad att det inte hann gå så långt för mig som för de här patienterna! Men det är lite intressant det en av tjejerna säger om att hon hade hjärtarytmier som slutade efter att hon började med antibiotika, precis som för mig.


Programmet:


Eftersnacket:


Lite mer om reportern som drabbbats av Lyme och var med i Dr Phil:


En tittare som tackar Dr Phil och tar upp några andra viktiga aspekter på ämnet!


Jag undrar hur läget ser ut om tio år, är kronisk borrelia (dvs borrelia som inte botats av 14 dagars anitbiotika som de flesta läkarna säger slår ut borrelian helt) accepterat då? Har forskningen fört oss fram, eller ska läkarna fortsätta dividera hit och dit huruvida de patienter som sägs ha kronisk borrelia bara är uppmärksamhetsgalningar, deprimerade och fejkar? Det värsta är att samtidigt som debatten fortskrider så lider mängder av personer av det här utan att få någon hjälp.
Och min fråga till "andra sidan" är:  vad är det då, om det inte skulle vara kronisk borrelia? Borde man inte vara väldigt intresserad av att i alla fall komma på det så att man kan behandla det i så fall? Och om det skulle vara stress/utbrändhet/psykosomatiskt som "andra sidan" påstår, ja då har vi ju ett väldigt stort problem som är i akut behov av en lösning eftersom fler och fler drabbas av denna osynliga sjukdom. Svälj eran stolthet och hjälp oss!! Snälla, vi vill få tillbaka våra liv igen.

TACK Dr Phil för att du tog upp det här ämnet!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Okej, denna frågan har inget med detta blogg inlägget med att göra, så förlåt. Men jag måste bara fråga hur du fixade en "tidigare inlägg"?

2012-04-17 @ 21:40:50
Postat av: Alicia

Hejsan.

Vad menar du med fixade tidigare inlägg? Att jag har ändrat saker i något jag redan skrivit (tex som i inlägget borreliabloggar vilket jag uppdaterade och la till några fler bloggar)? Om man har blogg.se så är det bara gå tillbaka i arkiv och hitta inlägget du vill ändra i, och sedan spara. Inlägget kommer inte hamna som ett nytt inlägg då utan fortfarande finnas kvar där du först skrev det eller hur man ska säga :P

Vet inte om jag svarade på din fråga, annars får du fråga igen :)

2012-04-19 @ 00:25:57
Postat av: Anonym

?

2012-04-26 @ 20:36:23
Postat av: Anonym

Det blev lite struligt med texten, sorry! Men här är min fråga :): http://tinypic.com/view.php?pic=30xkgwi&s=6

2012-05-02 @ 20:42:31
Postat av: Anonym

Syns min kommentar nu?? :o

2012-05-02 @ 20:43:17
Postat av: Alicia

Haha, jaha, jag fick bara en konstig webbadress som kommentar första gången och inget namn på någon som skrev, så jag raderade kommentaren då jag trodde att det var virus eller något :P

Så nu såg jag din fråga! Jag har inte gjort något särskilt för att fixa den utan det var så när jag skaffade bloggen. Eller ah, det blev så när jag hade skrivit tillräckligt många inlägg för att finnas några tidigare inlägg :)

Om du inte bloggar på blogg.se så kanske det inte finns en sådan, men om du bloggar på blogg.se och har skrivit tillräckligt många inlägg så borde det komma upp en sådan för dig med.

Förlåt att jag trodde det var virus :P

2012-05-02 @ 21:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0