Alltid den där fobin


Idag har jag jobbat 10 timmar! Jag var på arbetet i 11 timmar (hade rast totalt 1 h). Är verkligen trött, men inte alls på samma sätt som jag har sagt att jag är trött på innan. Nej, nu är det en fysisk trötthet, inte att jag är psykiskt utmattad. Jag kan helt klart säga att jag föredrar att vara fysiskt utmattad framför psykiskt utmattad! Då vet man liksom vad man ska göra åt saken...

 

Det går verkligen inte en dag utan att jag tänker på min fobi, för alltid är det något som går att relatera till den.

Idag var det en tjej på jobbet som började prata om att hennes syrra blir flygsjuk, dvs spyr när hon flyger! Jag trodde typ att jag inbillade mig att det faktiskt finns de som gör det (även om jag samtidigt tror att varenda människa som flyger spyr hehe), men tydligen finns det. Tänk om jag hamnar på samma flyg som någon sådan när jag ska flyga någonstans, panik! Där stod jag och låtsades som om ingenting, som att det knappt rörde mig (men än "åh, vad jobbigt för henne" - vilket jag verkligen tycker, hade det varit jag så hade jag ALDRIG flugit, never). Hon kan verkligen inte ha anat att jag har spyfobi, fastän min hjärna gick på högvarv och jag nästan trodde att jag skulle bli smittad av de tom jag gick för nära henne (observera att det till och med var hennes syster som vad flygsjuk, inte hon). Varför "råkar" alltid folk säga sådana saker till mig? Bara för att jag ska träna eller?
En annan på jobbet hade tydligen varit sjuk typ förra helgen, genast rusar min hjärna iväg och bygger upp ett scenario där hon har varit magsjuk och kommer smitta mig.
Bussresan gick i alla fall bra idag.

 

Nu är jag så trött att jag faller ihop här i sängen. Borde redan ligga och sova vid det här laget, men det känns verkligen konstigt att gå och lägga sig såhär tidigt! Men jag tvivlar inte på att jag kommer somna i alla fall ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Kristin

Vet du... jag tycker att du är vansinnigt tuff som berättar om ditt helvete!

Och du, läs vad du skrev häromdagen om hur nervös du var inför jobbet och konstatera sen hur bra det har gått! Konstigt att hjärnan alltid ska gå på det mest negativa spåret jämt, det är väl det som ärjobbigast att slåss mot/lära sig leva med....

Kämpa på!

2011-05-26 @ 22:23:58
Postat av: Bella

Hejsan, Du är skitduktig som orkar jobba i 10 timmar, vad jobbar du med om man får fråga ? :oP

Jag hade aldrig orkat att jobba 10 timmar utan tonnvis med godis typ men å andra sidan så har jag ju aldrig haft ett jobb å sånt så man kan ju inte veta helt säkert :o) hihi



Jag brukar tänka att jag trampar i spyor å sånt när jag är ute så jag vänder mig om ibland och kollar på marken en extra gång och samma sak i mataffären och det är jobbigt :o/



Jag har aldrig suttit i ett flygplan och flugit iväg till ett annat land och det beror ju delvis på att jag är rädd för att må illa när jag sitter där och magsjukdomar som man kan få i landet som man besöker :o(



/ Kram från Isabelle



2011-05-28 @ 03:12:26
URL: http://www.finest.se/lsabelle
Postat av: Sofia

Hej! klickade in på din blogg via beas blogg av en slump och jag har ju letat efter en emetofobi-blogg tidigare men inte hittat någon bra, så jag blev lite förvånad och glad. :) Jag har också spyfobi och haft det i 10 år sen jag var 16, men jag mår mycket bättre idag även om det forfarande inte är helt bra. Sommaren går bättre än vintern om man säger så. Jag känner igen mig så i nästan alla dina inlägg! Har du skrivit något inlägg om hur din KBT är uppbyggd? Skulle gärna vilja läsa lite mer om hur det går till och så. Och är det sant att man måste äta ett spypiller vid sista tillfället eller är det en myt? Jag fattar ju att man inte blir itvingad ett piller innan man själv kan tänka sig att ta det, men det känns ju ganska långt borta att man frivilligt skulle stoppa i sig ett sånt om man säger så!;)Tack för en bra blogg!



Och för att konstera något du redan vet men våra hjärnor ändå inte bryr sig om: flygsjuka smittar inte, finns inte heller några magsjukebakterier i en sån spya, hur äcklig den än är. Och magsjuka är smittsamt i max 48 efter sista spya, så du kan inte bli smittad av någon som var sjuk för två veckor sedan, och om ingen annan på jobbet blivit sjuk efter det så kan du vara helt lugn! :) Kram

2011-05-28 @ 17:19:35
Postat av: A Meths

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt, och troligen kommer jag fortsätta säga det tills ja, vem vet när!

Men du är så duktig, du är en riktig förebild, så som du kämpar!

Jag vet att 10 timmars jobb är tuff i sig, bara att utföra det kräver energi och du har samtidigt två hundra andra saker i huvudet, Det är galet så bra du är!



En riktig krigare:)

2011-05-29 @ 14:44:29
URL: http://meths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0