Jag överlevde operationen


Åh, jag har klarat det. Nu är jag opererad, apelsinenailien bor inte längre som en parasit i mig. Jag lever, men är hemskt trött! Går på smärtstillande (som jag får trycka upp i rumpan istället för att svälja eftersom jag inte kan det) och de pumpade mig full med massa grejer (bland annat ett medel mot illamående som gjorde mig huuuur trött som helst) där på sjukhuset, genom sånna där inkörsporter på handryggen. Dropp fick jag också. Jag var på sjukhuset i sju timmar! Själva operationen tog inte så lång tid, men allt runtomkring, till exempel att vakna upp och försöka förstå någonting igen haha. Jag har sovit i princip hela dagen efter de där medicinerna. Jag är fortfarande hemskt trött, och en hel hög orolig inför i morgon - då åker mamma hem, vilket ger mig ångest... jag vill inte vara ensam så snart efter operationen. Det kan ju fortfarande vara kristiskt liksom? På illamåendefronten alltså. Hittills har jag klarat mig från att må illa, eller jag har mått lite illa för att jag fått panik/ångest några gånger, men som tur är har det inte varit allt för mycket av den varan.
Nu ska jag faktiskt sova, tro det eller ej, det här blir det tidigaste jag har gått och lagt mig på år och dar nästan.


Kommentarer
Postat av: A Meths

Åh va du är duktig!

Jag hejade på dig härifrån igår och tänkte på dig under dagen:)

Du är en krigare och nu har du fått dina krigsskador hihi kramar på dig<3

2011-05-12 @ 09:59:30
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: A Meths

Svar: ja nog känns det allt, men det är inte riktigt så farligt att jag tror något är av, jag tror bara det är någon inflamation eller kanske en sena som är lite utdragen. vi får se hur det går:)



Tummen upp för att din mamma trycker i dig massa gott, hur mår du nu?:) Kram

2011-05-12 @ 16:46:19
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej!

Grattis du är en av vinnarna från tävligen på beas blogg.

Du har vunnit ett presentkort från www.fashionaid.se på 100 kr. Ange presentkort som kampanjkod i kassan. Finns inget lägsta belopp som man måste handla för.



Vi har fått in massa härliga nyheter!

Välkommen in

2011-05-12 @ 19:10:43
URL: http://www.fashionaid.se
Postat av: Anonym

Hej. Ett litet tips om du har svårt att svälja tabletter. Kolla på medcoat.se så förstår du. En slags dragering som finns på apoteket som gör tabletterna hala och lättare att svälja. Hjälper faktiskt, iallafall för mig.

2011-05-19 @ 14:14:02
Postat av: Alicia

Hejsan! :) tack anonym för tipset. Det var en väldigt intressant lösning på problemet :D kanske att det hjälper ja...

2011-05-24 @ 14:48:37
URL: http://attlevamedoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0