Hemma och sjuk


Åh, helgen var toppen! Vi hade hur roligt som helst på möhippan. Visserligen fick jag panik några gånger, men inte så att det förstörde. Nu luktar hela mitt rum rök, alltså eldrök (vi sov i vindskydd inatt!) och jag är helt slut. Möhippedygnet känns som om det varade i tre dygn minst eftersom att vi hann med så mycket.
Tyvärr så har jag gått och blivit sjuk, inte magsjuka som tur är - då hade ni hört ett skrik över hela landet - men det verkar vara en dunderförkylning på gång sådär lagom inför operationen. Har massvis med ont i halsen och alla mina redan svullna lymfkörtlar har blivit dubbelt så stora. Får man ha en infektion i kroppen om man ska opereras? Fattas bara att jag inte får operera mig på onsdag!
Vi får väl se... jag ska ringa dem i morgon. Och så ska jag gå och ta blodprov, de måste veta ens blodgrupp innan man opereras, ifall jag skulle börja förblöda på operationsbordet och akut behöva mer blod liksom. Jag tror att jag är den blodgruppen som kan få blod från alla men bara ge till samma blodgrupp. Upp till bevis i morgon.
Nu ska jag faktiskt ta och gå och lägga mig och hoppas på att den här hemska halsontet försvinner tills i morgon, tycker det är obehagligt att inte kunna svälja ordentligt. Och kan ni gissa det eller? Yepp, jag blir såklart orolig för att jag ska ha någon form av influensa där man spyr! Eller att mitt immunförsvar är såpass nedsatt till följd av den här förkylningen att jag kommer smittas med varenda magsjukevirus jag kommer i kontakt med - särskilt alla de som kommer finnas på sjukhuset i morgon. Suck säger jag bara, give me a break!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0