Magkramper

Jag har varit på en underbar plats den här helgen. En lägergård skulle man väl kunna säga att det är. Vi har haft jättetrevligt, och jag blir verkligen glad av att vara där. Det är den bästa platsen på jorden (brukar vara där någon gång varje sommar).
Men, inatt var en hemsk natt! Jag fick väl sova ungefär tre timmar. När jag skulle gå och lägga mig igår så fick jag väldigt ont i magen. Jag tänkte att det kanske var lite gaser, men det blev bara värre och värre. Jag låg och vred mig i sängen och visste inte vart jag skulle ta vägen - det gjorde så sjukt ont. Självklart blev jag väldigt rädd också, fick panik, för tänk om jag var matförgiftad?
Tillslut lyckades jag somna och sov i typ två timmar, för att sedan vakna med panik och enorm smärta. Jag kunde inte somna, kunde inte ligga kvar, det gjorde så fruktansvärt ont. Gick upp och ringde mamma, grät och ville bara skrika.
Mamma tror att det kan vara så att jag är glutenintolerant och det var därför jag hade så ont, men jag vet inte (jag har gjort ett negativt blodprov för det, men det är ju inte alltid det visar sig på blodprov - fast som vanligt får man ställa sig och skrika att man behöver en grundligare utredning för att få det... något är i alla fall tokigt med min kropp.. vad?).
Usch, jag var rädd att det skulle ha något med min operation att göra, tänk om något var fel? Eller ännu värr, tänk om jag var matförgiftad? Eller över huvud taget: tänk om jag fick så ont att jag spydde! Jag mådde illa, och var livrädd.
Jag gick ner till toaletten, och där träffade jag min kompis som var uppe på en nattlig toatripp. Hon blev förskräckt och undrade hur det var med mig - det var inte bra, min mage ville explodera. Nu var klockan typ sex på morgonen så lite andra personer hade börjat vakna också. En snäll kvinna hjälpte mig och hämtade en doktor som var med på jubileumshelgen. Han undersökte magen men kunde inte säga vad det var, bara att tarmen rörde sig (dvs inte tarmvred) och att det antagligen inte var blindtarmen, men det fick vi vänta och se för att veta säkert. Jag värmde magen med vattenflaskor fyllda med varmvatten, och det blev lite bättre. Kändes bra att bli omhändertagen, inte bara ligga ensam i sängen och vrida sig av smärta. Nu var det någon som visste att jag mådde dåligt och var beredd att hjälpa mig. Det lugnade åtminstone ner panikattacken.
Jag kunde faktiskt somna sen, fick sova en timma eller något innan det var dags för frukost. Då mådde min mage mycket bättre, men AJ, vad är det för fel!?! Något är det ju...?

Kommentarer
Postat av: Bella

Hejsan, Jobbigt att få sådär ont i magen ju men tur att du kunde gå ner till dina vänner å slapp vara ensam med dina smärtor, du kanske har magsår lr magkatarr lr nåt sånt det kan du ju få svar på hos en läkare !! / Kramar från mig Bella :)

2011-06-06 @ 02:12:37
URL: http://www.finest.se/lsabelle
Postat av: A Meths

Men vännen då! vart någonstans gjorde det ont?

som den över skrev, kan det vara magkatarr eller magsår? tänkte på att du oroar dig så och har såna beslutångest, det måste ju kunna visa sig på det viset också då.

Hur som helst så tycker jag att du borde gå iväg och kolla den, kräva en utredning, och ta med din kära söta mor så ni kan slåss tillsammans,

Det kan ju bli en lång fight, se på mig, 7 månader senare och jag sitter fortfarande fast

(dock hoppas jag att det går bra mycket fortare för dig och att de hittar något på en gång, men det är ju självklar, det jag menar är bara att sjukvården inte är så snabba)



Kram på dig söta du

2011-06-06 @ 03:33:09
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: Bella

Hej på dig " meths som skrivit en kommentar här ovan, jag undrar om det går att skriva kommentarer på din blogg ?..hoppas du läser detta för att det vore snällt ! / Mvh Bella

2011-06-06 @ 06:10:34
URL: http://www.finest.se/lsabelle
Postat av: Bella



FAN nu har jag oxå ont i magen juu :(

2011-06-06 @ 10:36:45
URL: http://www.finest.se/lsabelle
Postat av: Josefine

Det är hemskt att ha ont så där ont i magen! Undra vad det kan vara. Om det fortsätter så flera gånger borde du kolla upp det. KRAM

2011-06-08 @ 21:57:30
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: Bella

Nu har du inte skrivit i din blogg på flera dar

!!! :o(

2011-06-10 @ 23:43:51
URL: http://www.finest.se/lsabelle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0