Stresshjärna


Det gick bra att jobba idag, ganska bra i alla fall.
Det värsta man kan ha när man jobbar är en panikattack, det närst värsta är MENSVÄRK.
Jag trodde jag skulle trilla ihop i en liten hög på golvet. Har jag sagt att jobbet innebär att man står upp i nio timmar? Jag brukar ha extrem mensvärt verkligen (fick veta att det också är sammankopplat med IBSen...) och när jag har det så vill jag bara kura ihop mig i en liten boll, allt annat än STÅ upp i alla fall haha. Men jag överlevde det också ;)

I morgon ska jag åka buss till mormor (tar ca 2 timmar totalt härifrån), jag ska sova över där och jobba - skrapa och måla staket åt min moster och hennes man. Det blir en jobbig bussresa, både fram och tillbaka, men vet ni vad? Jag tror att jag klarar det, fastän det blir jobbigt :) Man klarar visst en hel del jobbiga grejer, till och med när man är helt utmattad och gråter för minsta lilla. Oups, känner mig inte aaalls träffad där. Sitter med packångest (haha, hur många av er lästa fel, dvs läste panikångest istället för packångest) just nu  - packa tillhör inte min favoritsysselsättning - och ångest över att jag borde sovit för längesedan för att jag annars kommer vara ÄNNU tröttare och mer känslig i morgon. Stressen över att jag inte sover är egentligen otroligt onödig, den gör ju bara saken värre. Så nu stressar jag för att jag stressar också! Hjälp, ja, snart stressar jag för att jag stressar för att jag stressar. Det här är illa.

Bäst att sätta igång med packningen så att jag får sova någon gång. Wish me good luck med alla bussresor i morgon hihi. Och lycka till själva med allt vad ni nu hittar på :)


Kommentarer
Postat av: Fröken Hulda

Ett litet PS. Under mens är paniken och ångesten värre. Jag tar p-spruta och slipper därmed mens och hoppas det har effekt en gång i månaden i alla fall//Kram

2011-06-28 @ 07:48:38
URL: http://frokenhuldastankar.blogspot.com/
Postat av: Josefine

Lycka till!Du kommer klara bussresan galant, tror på dig :D

2011-06-28 @ 10:32:45
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

du klarar av att jobba iaf

2011-06-28 @ 11:21:04
URL: http://bodypalace.blogspot.om
Postat av: Sofia

Haha, ja jag läste fel iallafall! ;) Lycka till på bussresan! Du kommer klara det så himla bra! Själv ska jag hem och fira mammas födelsedag imorn, ska bli roligt faktiskt. Och äta grillat, och mitt mål är att inte nojja över att köttet inte grillats tillräckligt länge. (har också emetofobi);) Kram

2011-06-29 @ 00:45:45
Postat av: A Meths

åh mensvärk är bland det värsta som finns!

jag pratade med de på um sist jag var där och ska gå över till minipiller till hösten, då kan nämligen mensen försvinna vilket innebär att även smärtorna försvinner, för jag orkar inte ha så ont, ibland spyr jag till och med, det känns bara onödigt då man kan prova andra lösningar, kanske är det nått för dig med?



Och lycka till med alla resor, du kommer fixa dem hur bra som helst, Jag tror på dig:)

KRAM!

2011-06-30 @ 13:07:15
URL: http://meths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0