Sovande körskollärare


Gårdagen var som sagt väldigt stressig. Efter att jag varit på sjukhuset, missat min tid o fått en ny, så fick jag skynda mig iväg till min körlektion. Den var något speciell, för körläraren satt och sov bredvid mig! Först trodde jag att det var för att "känna av hur jag körde" eller något, men sen när hon nickade till när hon skulle visa mig en grej i en bok, så att hon tappade boken, så förstod jag att hon sov på riktigt. Hjälp, det är ju farligt!? Men vad skulle jag säga? Jag skämms för att berätta att jag inte sa någonting. Kanske borde jag ha gått in till körskolan och berättat för tex receptionisten (hon som har hand om alla bokningar) att det hänt, men jag ska ju övningsköra med henne igen - det hade jag aldrig vågat om jag "gått bakom ryggen på henne och berättat". Det finns regler, och sedan finns det sociala regler. Vad är rätt, vad är fel? Det var jättesvårt att avgöra. Det bästa hade varit om jag konfronterat henne där och då, frågat "hur mår du? Är du trött? Vi kanske ska åka tillbaka istället och ta det här en annan gång?" eller något, men tror ni jag kom på det där och då? Jag satt bara och var livrädd för att hon kanske mådde illa, och att det var därför hon somnade till sådär (logiken, hallå?). Jag vågade ville verkligen inte fråga hur hon mådde, för TÄNK OM hon skulle säga "nej jag mår jätteilla" eller typ "jag har inte fått sova någonting inatt eftersom jag legat o spytt hela natten", då skulle jag få panik, öppna bildörren och rusa därifrån. Min hjärna var alldeles för upptagen av sådana tankar för att hinna tänka på vad jag borde och inte borde sagt till henne eller vad som var rätt och fel. Men jag har i alla fall bestämt mig för att om det händer igen så ska jag säga till, först henne, och sedan körskolan om det behövs. Men, förhoppningsvis var det bara just där och då av någon väldigt speciell anledning...


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken dålig stil!!! Du borde säga till i receptionen så att du kan få en ny lektion! Det är ju farligt om hon sitter och sover :O

2011-06-22 @ 10:45:31
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: Klokegård - Designa ditt Liv!

Nu är veckans Rockstjärna utsedd! Undrar just vem det blev! :)

2011-06-22 @ 11:02:57
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/
Postat av: tina

Besök gärna min blogg :D och rösta på min klänning för nelly !:D

2011-06-22 @ 11:37:42
URL: http://nattstad.se/tinaandersson
Postat av: Josefine

Vilken dålig lärare! :o Tycker du gör rätt i att säga till om det händer igen. Så kan ju inte en lärare hålla på, den har ju ansvaret för dig!



Svar: Tack för uppmuntran!:D Jag håller med dig om den där rädslan för att någon framför ska spy eller se en spya på marken, eller framför allt se någon spy när de har gått av..Till en början förstod jag inte att det var på grund av fobin som jag började ogilla liseberg så mycket, men nu förstår jag verkligen att det är därför. Det började kännas så när jag var där med klassen när vi skulle sluta sexan.

2011-06-23 @ 20:26:37
URL: http://josseskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0