Sova ensam?


Nu är jag verkligen rädd. Vad ska jag ta mig till? Jag berättade i förra inlägget att mina nycklar är borta, det vill säga nyckeln till min pojkväns lägenhet är borta. Nu är det såhär att en av tjejerna är hemma hos sina föräldrar, och den andra ska sova över hos sin pojkvän - fick jag precis veta. Panik! I "vanliga fall" (som tur är så händer det här inte så ofta) så skulle jag åka bort till min pojkvän och sova där. Men, nu är det inget vanligt fall, för det var ju det där med att nycklarna var borta. Jag kommer inte in hos min pojkvän! Han sover, och är superdupertrött eftersom vi varit borta på bröllop i helgen och åkt bil hela natten, så jag vill inte ringa och väcka honom. Men vad ska jag ta mig till!?! Jag vågar inte vara kvar här? Eller?
Tänk om jag skulle vakna mitt i natten av att jag mår dåligt!?! På dagen så känner man av det ett tag innan och kan hinna ringa till ågon eller åka till någon, men om man börjarmå dåligt på natten så hinner man inte känna det eftersom man sover. Då har man noll förberedelsetid, vilket skrämmer ihjäl mig. vad ska jag ta mig till, hjälp... jag vågar inte. Men jag kan inte med att väcka honom, jag känner mig så dålig. Varför klarar jag inte det här?
Det har gått bra att vara ensam hemma ikväll, men nu när jag fick veta att jag ska vara ensam hela natten så gick det inte bra längre, då dök paniken på mig. Varför! Jag mår egentligen precis likadant nu som för tio minuter sedan, men plötsligt känns det som om jag har varenda magsjuka man kan ha och att dessa komma bryta ut inatt, just när jag råkar vara ensam hemma!
Jag önskar att jag kunde gå och lägga mig nu, utan panik, utan ångest, och få en god natts sömn. Vakna i morgon, utvilad, och känna mig glad och stolt över mig själv för att jag klarade det.
Vad ska jag ta mig till? Jag är så hemskt rädd för att vakna upp mitt i natten med världens ångest. Då skulle jag säkerligen spy för att jag skulle bli så rädd. Oj hjälp vilken ångest jag får av den tanken.
Jag är trött på att vara rädd, ha ångest och panik. Jag vill bara sova nu...


Kommentarer
Postat av: A Meths

Åh vännen hur gick det? blev du hemma?

Dunder kram till dig!



Svar: åhh vad du gör mig glad! jag ska försöka vara stolt, iallafall lite, jag är faktiskt värd det! och sommaren, den ska jag verkligen njuta av! för den är underbar:)



2011-06-13 @ 09:50:58
URL: http://meths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0