uppdrag nr 1



Jag skrev ju tidigare att jag skulle lägga ut vad jag får för läxor från psykologen så att somliga av er också kanske kan ha nytta av de tips och uppgifter jag får.

Mitt första uppdrag, eller hemläxa, är at skriva upp vad jag känner då jag får en panikattack.
Det roliga är att jag som brukar få flera panikattacker på en dag inte har haft en enda panikattack sedan jag var hos psykologen. Omvänd psykologi? Bara för att jag vill ha en panikattack så att jag kan göra min hemläxa så får jag ingen? Eller är det för att jag varje gång jag varit på väg att få en panikattack så har det varit vid sådana tillfällen som jag verkligen känt "åhnej, jag orkar verkligen inte skriva den där hemuppgiften just nu, orkar inte med dig panikattack, för då måste jag göra en läxa"...? Skumt är det i alla fall! Men det gör ju ingenting om det fortsätter sådär :)

I alla fall, det jag ska skriva ner då jag får en panikattack är uppdelat såhär:

A.Situation
När var det?
Var var du?
Vem var du med?
Vad gjorde du?

B.Automatiska tankar
Vilka tankar for genom ditt huvud?
Hur trovärdiga (0-100) var dessa?
(just då, i panikögonblicket, inte sedan då man tänker logiskt på det)

C.Konsekvenser
(av situationen och dina tankar i situationen)

Känslor

Beskriv dina känslor samt skatta styrkan i dessa (0-100)

Fysiska symtom
Hjärtklappning, yrsel, skakningar?

Beteenden
Vad gjorde du för att hantera situationen?


Jaaa, nu är det väl bara att vänta och se när det dyker upp en sån där inga attack så att jag kan fullfölja läxan!
Wish me good luck :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Den här uppgiften fick jag också för några år sedan... Jag klarade då inte av att fullfölja den eftersom jag under mina panikångestattacker var alldeles för upptagen av att bli av med dem. Vem tänker då på att man ska skriva av sig?



Dock tänkte jag ge det en ny chans, jag ska prova nästa gång jag får en attack :)

2011-01-19 @ 08:48:46
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: A Meths

Svar: Jag vet, och egentligen vet jag inte om jag älskar han mer än mig själv, jag vet bara att jag älskar allt hos honom, även hans dåliga vanor, samtidigt som jag inte älskar minna egna dåliga vanor.

Men åt andra sidan, han är en del av mig, så då måste jag ju älska mig själv genom honom?



Haha, söt du är, jo ibland kanske även jag glömmer bort hur gammal jag är och hur jag borde bete mig=)

2011-01-19 @ 13:24:04
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: Laramore ^^

Godd luck tjejen! :D

2011-01-19 @ 21:40:07
URL: http://laramore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0