Just nu sitter jag och övningskör

Där fick jag allt er uppmärksamhet, med den rubriken. För visst sitter ni nu och tänker "whaat? hur kan hon blogga när hon kör? Skillad människa den filuren". Jag ska inte avslöja min hemlighet för er :) ...psst, tidsinställtinläggtralala.


Nu sitter jag och mamma i bilen, om allt går som planerat, på väg till min lägenhet. Om det inte är allt för slaskigt, halt och plaskigt så är det nog jag som kör (man måste ju passa på att övningsköra när man kan, blir inte så ofta när man inte bor hemma). Resan tar ca två timmar. Två timmar av ångest för mig. Förhoppningsvis kan jag känna mig lite mer positivt inställd när jag väl är framme och står på fast mark, inser att jag inte har något annat val än att stå ut och försöka göra det här till en så bra termin jag kan. Det är bara att kämpa på, som mamma brukar säga, även om jag ibland har lust att slänga en hink vatten på henne när hon säger så (ta det lugnt mamma, ska inte göra det, och fortsätt säga sådär, det behövs trots allt).

Får se hur mycket jag kan blogga idag, beror på hur jag mår och hur upptagen jag kommer vara. Ska på middag hos en kompis, det ska bli trevligt i alla fall (om jag lyckas slappna av och inte får panik där vill säga). Tur att jag har någonting uppiggande att göra när mamma har åkt så att det inte bara blir sitta instängd på rummet, deppa, gråta och panika. Middag hos kompisen låter bra mycket bättre än det :)

Tjingeling. Hoppas ni får en lugn och skön söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0