varning, alarm, fara på hemmaplan


Åh nej. Varför hör jag alltid allt som jag inte borde höra? Som ingen annan skulle hört, eller så handlar det bara om att de inte reagerar på det.
En av tjejerna jag bor med sa precis att hon mår illa!!
ALARM, ALARM, ALARM!
Alla varningsklockor slås på inom mig, hela jag blir på helspänn och alla hjärngubbar skyndar sig snabbt till spaningstornet. På utsidan är jag lugnt och fortsätter som om ingenting. Ingen märker det, men inom mig är det kaos. Från mitt spaningstorn, där jag spärrat in mig med munskydd och virusdetektor, lägger jag märke till varenda rörelse hon gör, minsta steg närmre toaletten eller som tyder på att det skulle vara sjukillamående som hon är. Och hur lång tid tar det innan jag är säker på att det bara var... någonting annat? I dunno. Jag är inspärrad härpå obestämd framtid. Ingen vet när faran är över (kanske hinner jag svälta ihjäl till och med? :P).
Men eftersom hon verkar pigg och glad så är jag lite lugnare än vad jag skulle varit annars. Och det faktum att hon lagar mat får mig att försäkra mig om att "hon mår nog bara illa för att hon är hungrig", jag håller fast vid det. Om hon mådde illa av någon annan anledning så skulle hon nog inte vara sugen på mat... Men ändå. Spöket som härjar inom mig och har slagit på alla alarm vill inte lämna mig i fred. Jag vill bara säga "JAG SKITER I DIG SPÖKET, jag ser dig i vitögat och säger att jag skiter i dig. Hör du det? Så lämna mig i fred då!".

Jag skulle ju kunna börja med att inte ge mig själv försäkringar hela tiden, tydligen gör det bara rädslan värre i längden (men vad ska jag göra då? jag orkar ju inte vara rädd. Vill bli lugn nu, Nu, NU)...



Kommentarer
Postat av: lijah

åh exakt sådär är jag också. får PANIK om någon i min närhet säger att de mår illa. spelar ingen roll på vilket sätt eller i vilket tillfälle><



sv: haha ja det är faktiskt kul att ha de bilderna, lite coolt måste jag nog säga att det är!



ja det är långt.. har inga planer att bo i sverige igen. men det betyder inte att jag kanske inte flyttar dit i framtiden. just nu vet jag inte vad jag ska göra.



2011-02-04 @ 21:12:41
URL: http://unicornery.devote.se
Postat av: A Meths

din stackare, men det ska nog gå bra! man kan må illa av många anledning och utan anledning, hon är säkert bara hungrig eller druckit lite eller något sånt :)

Men jag måste få fråga, hur mycket vet dom du bor med om dina fobier och de ? och hur hanterar dom det?

2011-02-04 @ 22:21:03
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: A Meths

Svar: för din informations skull så är det bara skit på tv, eller iallafall inget som tilltalar mig :(



Okej, jag förstår att du inte vill att dom "rättar" sig efter det och så men blev lite nyfiken på hur dom hanterar det, vet att många kan vara väldigt dåliga på att förstå andra i såna situationer

2011-02-04 @ 22:30:01
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: A Meths

Svar: Ja asså det här är bästa dagen i mitt liv, allt är så underbart och jag älskar det! fan va jag ljuger, jag har så sjuuukt tråkigt och alla dissar mig på msn. Kul liv...



Jag blir galen när någon "minimerar" ens problem eller så, oavsett vad det gäller så ska ingen annan komma och säga att det inte är så farligt, det är inte de som känner, uppfattar eller förstår hur man har det då ska dom bara vara tysta

2011-02-04 @ 22:40:54
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om du vann eller var med och tävla i den nya omgången :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/february/lordag-dagens-blogg.html#comment

2011-02-05 @ 16:21:23
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: A Meths

Hur är det idag vännen?

Gick det bra trots att hon sa att hon mådde illa?



Kram

2011-02-05 @ 18:06:26
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: A Meths

Svar: garnet har med min hobby att göra :)



Okej skönt att det var lungt och så =)

men galet va jobbigt med allt kliande, gick det bra inatt?

2011-02-05 @ 19:33:34
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hur gick det sedan? Mådde hon bättre?



Jag skulle nog reagerat likadant... I alla fall i dessa tider då illamående kan tyda på vinterkräksjukan. Annars vet man ju rent logiskt att det finns mååååånga anledningar till att man mår illa och oftast spyr man ju faktiskt inte.

2011-02-05 @ 23:08:43
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0