i morgon gör de mig till en alien på sjukhuset





Oj hjälp! Är det sådär jag kommer se ut över hela ryggen i morgon och en vecka framåt!
Fast.... den andra bilden jag hittade vill jag inte ens visa, för då skrämmer jag mig själv. Föredrar den här bilden hehe.

Ja, i morgon ska jag alltså till sjukhuset, hudavdelningen, och göra ett stort pricktest över hela ryggen för att se om jag är överkänsligt mot någonting och att det är det som orsakar mitt eksem. Förmodligen kommer det inte visa någonting, dvs att jag inte är överkänslig, men då är det ju skönt att vet att det inte är någonting utav det man testat i alla fall. Ett steg närmre att hitta boven som ställer till det så för mig.
Antagligen är det stress som utlöser det. Jag är hela tiden spänd och orolig, har panik och är rädd. Då är det inte konstigt att kroppen reagerar till slut. Dumma fobi. Jag behöver inte mer problem liksom, hade räckt med fobin tycker jag. För det här kliandet är vansinnigt galet jobbigt!

Det har börjat komma tillbaka, kliandet. Fast när jag har trappat ner på mina kortisonkrämer andra gånger så har eksemet kommit tillbaka som genom ett trollspö typ en dag efter att jag börja trappa ner. Men den här gången så har det bara väldigt långsamt långsamt, knappt märkligt, smugit sig tillbaka. Skumt. Då är det klart att jag börjar undra om det är för att jag låter bli mejeriprodukter? Kanske. Det skulle både vara skönt och jobbigt om det var så. Skönt för att jag då har hittat problemorsaken, jobbigt för att det skulle innebära att jag "aldrig mer" kan äta mejeriprodukter... Men hoppas nog trots allt att det ska vara någonting annat, varför inte ärtsoppsöverkänslighet? :D det hade inte gjort någonting.

Usch. Ska upp "tidigt" i morgon alltså (halv nio haha), kommer vara helt död - precis som jag varit hela dagen idag, upp och ner. Jag gissar att det kommer vara som förra gången! Att jag inte ens kommer få göra pricktestet. Skulle inte förvåna mig om de säger att jag har för mycket eksem på ryggen för att genomföra det hela. Jaha?? Men om det nu är någonting jag utsätts för som gör att jag har eksemet, hur ska det någonsin försvinna om jag aldrig kan göra testet och se ifall det är någonting jag utsätts för som utlöser det? För jag lär ju inte bara vakna upp en morgon och komma på "ahaa, det är den där konstiga lilla gula blomman jag inte tål". Hmm... skumt det där. Fast förstår ju, för om jag skulle göra testet när jag har för mycket eksem så kommer det ge utslag på allting, och det är ju onödigt att gå och tro att man inte tål massa saker när man egentligen gör det.


Får väl se vad de säger i morgon... De kanske bestämmer sig för att göra mig till en alien i stället? ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: ♦ • . josefine

lycka till!

o hoppas du inte ser ut sådär efteråt då, hehe ;P

2011-02-03 @ 22:33:37
URL: http://josya.blogg.se/
Postat av: ♦ • . josefine

sv: tack för omtanken :) ja folk som säger så har inte kommit så långt liksom...



hehe, det går nog bra med det! :)

2011-02-03 @ 22:56:53
URL: http://josya.blogg.se/
Postat av: A Meths

Jag håller tummarna att det går bra, och vad det nu betyder kan vi ju diskutera, kanske visar testet att du inte tål något som du egentligen inte behöver, typ en konstig parfym eller något.



Svar: mjöl påverkar inte min kropp på lång sikt, det ger mig bara mer ont i magen och gör mig illamående som ibland gör att jag spyr =) men du har helt rätt om man äter gluten då man är allergis så bryts tarmluddet ned och kroppen förlorar förmågan att ta upp saker som vitaminer och järn.



Och jag åt fiskbullar haha, kanske inte det första man tänker på men iallafall jag tycker det är gott;)

2011-02-03 @ 22:58:11
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: ♦ • . josefine

sv: ja, precis det jag tänkte på!..

:)

2011-02-03 @ 23:40:10
URL: http://josya.blogg.se/
Postat av: lijah

sv: bilderna finns uppe nu :) tog kort på själva tidningen, haha skit-b, men bättre än inget. nej jag är inte modell, jag jobbar inte som det iaf. men jag har gjort lite såna uppdrag & jobb :)



mm... för mig är det bara allmänt jobbigt att bli påmind. jag försöker att bli av med att "fobin är mitt liv" om du förstår. det blir lätt så om man hela tiden skriver om ALLT & pratar om det hela tiden. nej min pojkvän är svensk & bor i sverige. det är jobbigt, men vi ha klarat det bra. jag bor dock inte själv, delar rum med en tjej & det är 3 till som bor i huset. så jag är inte ensam.



usch vad hemskt... vill inte ens tänka mig. jag vet inte, har alltid varit livrädd för det bara :/

2011-02-04 @ 00:49:35
URL: http://unicornery.devote.se
Postat av: vadfanskajagheta.se - uppsalas största blogg!

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om du vann eller var med och tävla i den nya omgången :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/february/fredag-dagens-blogg.html#comment

2011-02-04 @ 03:22:12
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Matilda

Superbra att du går upp tidigt, då kanske du är trött ikväll också! :) Jag börjar tro att det är något fel på mig, jag vaknar halv sju av mig själv...



2011-02-04 @ 09:29:35
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: johanna

Svar: Haha ja just när jag drömde det och precis när jag hade vaknat så var jag väldigt arg och frustrerad men nu skrattar jag bara åt det:P

2011-02-04 @ 10:53:26
URL: http://haldisjohannanilsson.blogg.se/
Postat av: A Meths

Svar: Jag är väldigt över böjlig i alla mina leder, vilket innebär att jag ofta över anstränger dem och belastar de för hårt, antagligen är det de jag har gjort nu igen, jag tror dessutom att min vänstra handled är lite extra känslig då det oftast är den som bråkar.



Det är ju tarmluddet som tar upp alla form av näring, även protein, fet och kolhydrater så det som hände var helt enkelt att hela min kropp var utan energi och "åt upp" mina muskler och de fett jag hade istället.

Detta gav mig en enorm huvudverk, för tänk dig själv att gå på svält lixom , och huvudverken var det jag sökte vård för och typ 3 månader senare konstaterade dom att jag var gluten intolerant och troligen varit det mer eller mindre hela mitt liv.

Så jag hade gått runt i 12 år utan att veta om detta.

2011-02-04 @ 13:59:49
URL: http://meths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0