Trevlig kväll!


Ja, jag har haft en jättetrevlig kväll, och ångesten var bara på besök ett litet tag. Den knackade på hjärndörren eftersom jag mådde illa för att jag ätit för mycket och druckit påskmust sådär så att hela magen bubblar. Jag tycker det är en riktigt obehaglig känsla, för jag är så rädd för att maten skall komma upp igen eftersom det är fullt i magen! Tänk om den bestämmer sig för att det inte finns plats? Höll nästan på att få panik, men klarade mig undan med "bara" ångest, phjuh.

Jag har faktiskt gjort en hel del idag. Städat, varit på yoga (ooh, det var härligt, jag blev avslappnad! Ja, det är sant, jag kunde slappna av på riktigt. Det behövde jag verkligen), fixat inför kvällen och lite annat smått och gott, och som sagt haft en väldigt trevlig kväll - tur att man har sådana kvällar ibland!

Vi är ett jätteunderbart  (på ca 10 pers, det var vi idag, ofta är vi fler - vi känner varandra genom kyrkan) som brukar hitta på massa skoj tillsammans. Idag hade vi tjejer fixat ihop en spontanknytpåskfest som vi kallade det :D Hade gjort gulliga påskäggsinbjudningar och så hade alla som kom fixat några grejer var som de hade med sig så att det blev ett smarrigt påskbord (och efterrätt på det såklart!). Haha, det kändes lite barbariskt att äta kyckling och ägg, samtidigt som man dekorerar med små söta kycklingar. Hur blev det så liksom!). Sen spelade vi ett väldigt roligt spel med, "privata" frågor, där man lär känna varandra bättre helt enkelt och får veta lite vad de andra tänker om en. Bekänn färg heter originalspelet, men vi har skrivit egna, mer utmanande frågor till det. Det går ut på att man läser ett påstående och sedan får alla anonymt rösta på vem det passar bäst in på.
Tydligen så är jag till exempel den i gruppen som folk tror har sexigast underkläder haha. Tyvärr kan jag inte bekräfta om det stämmer eller inte eftersom jag inte sett alla de andras ;)
Det är ett ganska läskigt spel, för man kan få veta en del jobbiga sanningar om sig själv också. Som tur var så fick jag bara positiva grejer idag så nu sitter jag här och är lite glad över det.
Det är verkligen underbart när man kan släppa loss lite och ha en trevlig kväll med vänner, känna sig normal och nästan glömma bort sin fobi. Ja, förutom när man råkat äta lite för mycket då, host host, eller oroar sig för att man vet att en av gästerna har bulimi och därför ser bilder av hur denna person går ut och spyr på våran toalett, host host... men, vi hade så trevligt så de tankarna lyckades inte förstöra för mig.

Trots min fobi och alla problem jag bär med mig till följd av den så känner jag mig lyckligt lottad. Jag har en underbar familj, och vänner jag trivs med, vet vad jag tror, är född i ett bra land, har mat på bordet varje dag, har ett mål och mening med mitt liv och ja, listan går att göra lång. Man borde tänka på allt man är tacksam för lite oftare, för det går faktiskt att luska fram en hel del, och det säger egentligen sig självt att man blir gladare om man fokuserar på det man är tacksam för istället för det som är jobbigt? Det är lättare sagt än gjort, men man förlorar ingenting på att försöka börja tänka så lite mer :)

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken härlig kväll! Mer sådant åt folket!

2011-04-16 @ 09:43:44
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: © sarastille

Tänk, mindre än två månader till sommarlov! Har du planerat någonting speciellt i sommar? :)

2011-04-16 @ 10:39:35
URL: http://saramagdalena.blogg.se/
Postat av: jossi

Skönt att du kan känna dig lycklig trots dina problem :) !!



Sv: Filmen är såååå himla bra, men usch så hemsk..

Tack snälla, axeln börjar redan bli bättre :D

2011-04-16 @ 11:01:10
URL: http://jccs.blogg.se/
Postat av: Maria Pavlova

Riktigt skönt att du också har trevliga stunder i ditt liv. Det är viktigt att man får ha det. Låter som om att det var en riktigt mysig kväll med vänner. När jag umgås med mina vänner så kan dom också få mig att glömma alla dåliga saker och tankar som jag annars brukar ha.



Svar 1. Jag vet inte riktigt varför jag sover så dåligt men jag tror att det är för att jag tänker så mycket. När jag väl ska gå och lägga mig så kan jag inbilla mig olika scener som om allt vore en teater föreställning eller nåt(låter sjukt, jag vet)eller så tänker jag bara på dagen som varit osv. Jag vrider och vänder på mig väldigt ofta också. Skulle verkligen bli skönt att bli av med alla dom tankar som jag har hela tiden när jag ska sova. Men jag vet inte hur? har du kanske något tips?



Svar 2. Nej tyvärr så är jag inte en sådan där bra fotograf, hahah så nej det är inte jag som tagit bilden xD



svar 3. ja det är så svårt att förstå sig på världen ibland och alla olika hemskheter som människor gör mot varandra :( Det är verkligen sjukt och vidrigt , jag håller med:/

2011-04-16 @ 20:30:48
URL: http://musicmaria.blogg.se/
Postat av: Maria Pavlova

Riktigt skönt att du också har trevliga stunder i ditt liv. Det är viktigt att man får ha det. Låter som om att det var en riktigt mysig kväll med vänner. När jag umgås med mina vänner så kan dom också få mig att glömma alla dåliga saker och tankar som jag annars brukar ha.



Svar 1. Jag vet inte riktigt varför jag sover så dåligt men jag tror att det är för att jag tänker så mycket. När jag väl ska gå och lägga mig så kan jag inbilla mig olika scener som om allt vore en teater föreställning eller nåt(låter sjukt, jag vet)eller så tänker jag bara på dagen som varit osv. Jag vrider och vänder på mig väldigt ofta också. Skulle verkligen bli skönt att bli av med alla dom tankar som jag har hela tiden när jag ska sova. Men jag vet inte hur? har du kanske något tips?



Svar 2. Nej tyvärr så är jag inte en sådan där bra fotograf, hahah så nej det är inte jag som tagit bilden xD



svar 3. ja det är så svårt att förstå sig på världen ibland och alla olika hemskheter som människor gör mot varandra :( Det är verkligen sjukt och vidrigt , jag håller med:/

2011-04-16 @ 20:30:58
URL: http://musicmaria.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åh vad roligt att höra att du har haft en trevlig kväll! Och det där spelet verkar roligt, så länge man inte måste erkänna något pinsamt då förstås :p Klart man borde tänka mera på det där att man faktiskt har mycket bra saker i livet. Fobin kan man i alla fall försöka träna bort, medan man om man till exempel bor i ett fattigt land och nästan inte har någon mat antagligen inte kan göra ett dugg åt det :/ Så även om vi har det jobbigt psykiskt så har vi ju som du säger i alla fall det bra runt omkring oss, Sverige är ett bra land att bo i!



Svar: Jag antar att han förstod mig bättre efter panikattacken, han förstod hur rädd jag var, men jag tror inte att han förstod varför jag var det. Det vet jag ju knappt själv egentligen för det är ju bara en känsla jag har, att det är något obehagligt. Ja eller hur känner man sig dålig när någon inte förstår en och istället säger att man ska skärpa sig eller "det är väl inget farligt att spy". Haha ja det hade varit bra om man kunde ge den personen som inte förstår en panikattack så skulle de nog inte ifrågasätta det mer, men som du säger så går ju inte det tyvärr :/ Vi får acceptera. Och tack för uppmuntran om övningskörningen och redovisningen! :D Du är också duktig på alla sätt! Klart att du kommer våga ta tag i körkortet! Du kommer sitta där om nått år/några år med ett fint körkort i handen, det är jag säker på :D

2011-04-16 @ 23:00:58
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: Josefine

Svar: Jo, vi ska till Ullared imorgon :) Jag brukar också bara rapa när jag spyr, så jag blir också väldigt rädd när jag gör det även om jag inte kommer att spy. Händer dock inte ofta precis som för dig :p

2011-04-17 @ 13:19:07
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: A Meths

Åh va underbart att du hade en så pass bra kväll ändå trots alla omständigheter:)

Det förtjänade du verkligen:)

Meningen är att jag och mina vänner ska ha en liten "grill fest" i kväll, meeen vi får allt se hur det går med det.



Svar: Du är så tokigt underbar, tack för att du finns vännen, du ber mig hopp om mänskligheten och ljus i mörkret. Du är sååå bra!

Kram på dig

2011-04-18 @ 11:41:27
URL: http://meths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0