Gigantiskt piller



Nu ska jag ta den här gigantiska flagyl-tabletten. Jag har slutat ta "Cefamox"
(det var den fast i intravens form som jag reagerade på, konstigt nog).


Nu har jag varit och hämtat ut den nya antibiotikan som jag ska ta istället för IV-antibiotikan. Flagyl heter den, jag ska ta två stycker om dagen. 
Jag fick väldigt mycket ångest då jag öppnade paketet och såg hur stora de var! Den tabletten jag har lärt mig att svälja är kanske en åttondel av den här tabletten och den har jag ibland svårt att svälja för att den känns så stor i munnen. HUR ska det här gå!?
Det räcker väl med att jag har en väldig massa ångest över att ens behöva få ner medicinen i magen, oavsett storlek, för att jag är livrädd för vad den kan ställa till med då. Tänk om jag spyr! Den ständiga frågan. Jag är så trött på min fobi, men lika rädd är jag för det, man vänjer sig tyvärr inte.
Så, nu sitter jag här och är hemskt nervös, snart ska jag försöka svälja den här och jag kommer ha massa ångest eftersom jag är så rädd för vilka biverkningar den kan ge, eller rättare sagt, en speifik biverkning...

Kommentarer
Postat av: KNORKAN - Presenter & Inredning

Varmt välkommen till KNORKAN ♥

2012-02-26 @ 12:41:42
URL: http://www.knorkan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0