Att vara eller inte vara deprimerad


Jag måste säga att jag är evinnerligt tacksam för att jag inte är deprimerad längre - men livrädd för att bli det nu när det börjar bli mörkt och kallt.
I våras mådde jag mycket bättre rent fysiskt, men var deprimerad. Nu mår jag rent ut sagt skitkasst fysiskt med alla konstiga grejer, men är på något märkligt vis ändå ganska tillfreds med tillvaron och är inte längre deprimerad. Tro det eller ej, men jag föredrar det sistnämnda, trots allt så känns det som om jag mår bättre nu än i våras! Det låter kanske konstigt att jag kan säga att jag mår bättre nu, med alla sjukliga problem, men det är sant. Att vara deprimerad känns värre, just eftersom ingenting känns roligt, man har ingen livsglädje. Nu orkar jag visserligen ingenting, men jag VILL saker, då varken orkade eller ville jag saker. Det är skillnaden, inställningen.

Och jag vill bara säga, till alla er där ute nu som är deprimerade - det går att komma ur det, hur tungt det än känns, det går. Och när man är över ytan igen, ja, jag kan bara säga att det är underbart att andas frisk luft igen. Det är verkligen värt att kämpa för! Kämpa på, kan jag så kan du, det är jag säker på, bara du inte ger upp.

Heja heja! :)


Kommentarer
Postat av: Blue Velvet

Sv; Haha, ja visst är hon söt. synd bara att videon blev felvänd! =(

2011-10-02 @ 01:07:45
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Sussi

Åh visst är det härligt när man äntligen kommer upp ur det mörker som en depression innebär! När jag var som mest deprimerad var jag helt övertygad om att jag aldrig någonsin skulle kunna må bra igen. Men som du skriver, det går!!



Visserligen är jag inte helt återställd, har ju mina problem som min diagnos innebär och en hel del ångest, men att depressionen är borta är så befriande och underbart!



Kram.

2011-10-02 @ 20:29:48
URL: http://rage-blackout.blogspot.com
Postat av: Felicia

Hej! Vill bara säga att din blogg är jätte bra! Har själv atopisk eksem och det är väldigt intressant att läsa din blogg! Känner igen mig ganska mycket i de du skriver. Kommer fortsätta läsa:)

2011-10-06 @ 20:59:18
Postat av: Alicia

Hejsan felicia :D Vad roligt att du tycker om min blogg, det gör mig jätteglad att få höra :D

Uscha, atopiskt eksem är ingen höjdare, det kan jag intyga! Man kan undra varför man får det egentligen, mer än att det är ärftligt :O

2011-10-09 @ 22:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0