Ansiktet trillar av...

Aiiiiiihh. Jag blir tokig!
Jag har varit så hemskt irriterad den senaste tiden, och nej, jag snackar inte om PMS nu (även om det med all säkerhet finns inslag av det med, höhö) för det är mitt eksem som är boven! Den tar min sömn, uppmärksamhet och ork. Det kliar som jag vet inte vad, främst i ansiktet, hårbotten, ryggen, armarna och ... mellan benen! När man ger sig på att le känns det mest som en plågad grimars eftersom ansiktet stramar och spricker. En sån sak som att bli masserad i hårbotten - som vanligtvis är underbart - är inte att tänka på eftersom huden på de flesta ställen bestämt sig för att överge mig. Massagen blir med andra ord hyfsat smärtsam och blodig om man vågar försöka. Att ens ha huvudet på en kudde är plåga nog.
Känslan av att ansiktet (och hela hårbotten!) håller på att trilla av är inte så mysig. Särskilt inte när man ser att det faktiskt HÅLLER på att trilla av när man kliar: det är nästan så att man tror att det börjat snöa, inomhus, eftersom det flyger massa skinnflagor överallt.
Jag kan säga att det inte är någon bra idé att ha svarta kläder på sig när eksemet bråkar såhär, de blir nämligen prickiga ganska snabbt! SUCK säger jag, jag blir verkligen helt galen på det här kliandet! Speciellt när det väcker mig på natten, varför liksom, uppmärksamhetsberoende? Det är ändå ingen trevlig uppmärksamhet jag har att erbjuda när jag blir väckt sådär så man kan ju undra varför det händer igen, och igen...
Jag är verkligen trött, både psykiskt och fysiskt.
Jag vill bli frisk från allt elände NU. Är det inte det ena så är det det andra, kan jag inte åtminstone få en liten paus? Eller istället för att min hud överger mig så kan väl eksemet överge mig? Jättebra idé tycker jag :D
Note to eksemet: jag tycker verkligen att jag är tillräckligt trött som det är, så jag vill gärna få sova när jag sover, annars går jag omrking och är jätteirriterad och det är ganska så trisst. Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: A meths

Dumma eksem!!

Men du är så duktig och stark som kan skämta även här, som kan försöka vara positiv i allafall, du är helt klart en utav de personer som står ut med massa skit och ändå ger ett positivt intryck.



Dunderkram på dig!!

2011-11-21 @ 18:21:40
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: Mia

Intressant blogg du har! Kram

2011-11-22 @ 18:16:45
URL: http://kattbarf.devote.se/
Postat av: Anonym

Har du provat no poo? Kolla på http://www.nopoo.se och http://www.lockig.se



Fortsätt kämpa!

2011-11-22 @ 20:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0