Satte de dit en cysta?


Sånna här satte de in i båda mina händer. Aj.
En av dem satte de dit innan jag sövdes, sen när jag vaknade efter operationen så hade den tydligen förökat sig för då hade jag en på andra handen också! När de sprutade in saker genom den så kunde jag känna hur det åkte upp i armen (för det de sprutade in var kallt), det var lite speciellt. Jag fick drop och smärtstillande genom den, och typ sömnmedel och medicin mot illamående. Eftersom jag förklarade för dem att jag har min fobi så gjorde de allt för att förebygga att jag skulle må illa. Det var därför jag var så extremt trött efteråt, jag fick ett jättestarkt anti-illamåendemedel som man blev supertrött av. Dessutom så fick jag ha sånna där åksjukeband runt handleden (det vita jag har som ett armband på bilden) som trycker på något ställe och motverkar illamående. Jag undrar om det hjälper. Jag har i alla fall sparat banden så att jag kan använda dem vid behov hehe.

Jag blir orolig (surprise!). Min mage gör ont. Sedan incidenten som uppkom efter att jag ätit stolpillrena (=bajsprutten) så har jag inte tagit några fler värktabletter och jag har klarat mig bra utan dem. Men nu ikväll så har det börjat göra mer ont, och då är det klart att jag börjar undra varför det plötsligt blir värre. Det gör inte hemskans ont nu heller, inte så att jag behöver ta värktabletter (anser jag), men det är trots allt värre vilket får orosrynkorna att krypa fram i pannan på mig. Det har gått mindre än en vecka sedan operationen så det är inte konstigt att det gör ont egentligen (heja heja magen, läk på, du klarar det här!), men det är däremot konstigt att det nästan inte har gjort ont alls men sedan plötsligt börjar göra ont. Eller, det känns liksom otäckt. Ungefär som om magen håller på att spricka. Den är fortfarande väldigt uppsvälld, och om jag inte visste bättre så skulle jag tro att de snarare satte dit en cysta istället för tog bort en - nu ser det ut att kunna få plats en apelsinstor cysta till skillnad från innan operationen. Konstigt. Dessutom så har jag samma smärta som jag hade då cystan upptäcktes. De tog väl bort den!?
Smärtan jag hade påminde väldigt mycket om mensvärk/ägglossningsvärk så jag får väl hoppas att det är det som spökar nu och inget annat. Sen känns det också som om jag har blåmärken i hela magen. Den känns liksom trasig - vilket den i och för sig faktiskt är, de skar ju hål i den!
Men jag måste erkänna att vad som är värre än smärtan är att det kliar något otroligt. De har ju satt på stora inplastade lappar över hålen, och min hud tycker inte alls om dem. Mitt atopiska eksem blir aggressivt, och jag blir irriterad. Smärtan kan jag hantera, men kliandet gör mig galen. Vad som är snäppet värre ändå är den psykiska biten, med oro, ångest och panik. Det kammar hem priset. Fy vad jag önskar att jag kunde slippa det!

I morgon ska jag nog ta och ringa till dem och höra om det är normalt att jag fortfarande har ont i halsen (antar att det är irritation efter att de hade slangar där under operationen, annars har jag gått och dragit på mig en förkylning), är uppsvälld om magen och har ont - på det där konstiga viset som jag inte ens kan förklara. Som tur är så har i alla fall smärtan i axlarna försvunnit (den som blev efter koldioxiden), det kan jag vara glad för :)
Nu ska jag försöka sova, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0