testperioden är över


Vänta bara så ska jag äta upp er! För nu kan jag det ;)

Nu har jag börjat dricka och äta mjölk igen!! Det var ca två månader sedan jag åt någonting med mjök i, och det har faktiskt fungerat riktigt bra att hitta andra produkter istället. Det jag saknade mest var nog choklad, smör på mackor, ost och sour cream & onion chips.
Jag gjorde ju den här testperioden för att se ifall det var mjölkproteinet som ställde till det för mig med massa eksem eftersom en läkare i USA påstod att det kunde vara en orsak. Om det skulle vara det så var det lätt värt att testa tänkte jag. Said and done, jag lyckades :)
Mitt eksem har varit mycket bättre under den här perioden, men det är svårt att säga ifall det har att göra med att jag inte åt mjölk eller om det är av andra anledningar (till exempel att krämerna plötsligt fungerat!). Så nu blir det helt enkelt upp till bevis om eksemet kommer tillbaka med full kraft när jag börjar äta mjölk igen!

Jag firade min börja-äta-mjölk-period genom att äta massa merci-choklad och de två vita chokladerna i en alladinask (min kompis gillar inte dem så jag fick dem, oh yeah), och sour cream & onion chips. De här sakerna har legat och väntat på mig i två månader nu, jag har haft dem som en morot (fast mycket godare då) att belöna mig med när jag klarat perioden.

Sen gick jag och några kompisar och köpte pizza idag! Kan ni tänka er, för första gången sen jag var liten blev jag under den här mjölkfria perioden riktigt sugen på en pizza (antagligen just bara för att jag inte kunde äta någon då - man vill alltid ha det man inte kan få). I vanliga fall är jag som sagt inte särskilt förtjust i pizzor, eftersom jag föråt mig på pizza en gång då jag och en kompis pressade i oss så mycket pizza att vi mådde superilla (och jag verkligen trodde att jag skulle spy). Sedan dess har pizza inte lockat mig så mycket. Men nu var den riktigt god, fast en halv räcker gott och väl för mig, sen tar det totalt stopp.

Nu återstår det bara att se ifall eksemet blir värre eller inte. Jag är lite orolig för att det ska bli värre av andra anledningar (stress till följd av att min morbror dött tex) men att jag tror att det är för mjölken. Men blir det inte värre så är det inte mjölken som är problemet i alla fall.

Ps. Jag var skiträdd när jag skulle börja äta mjölkgrejer igen eftersom jag inbillade mig att min mage inte skulle tåla det längre och att jag därför skulle spy om jag åt mjölk! Alltid har min fobi någonting att säga till om minsann, jag önskar att jag bara kunde sätta munkavel på den...



Kommentarer
Postat av: Matilda

Hoppas att det inte berodde på mjölken i alla fall så du kan fortsätta med alla onyttigheter ;)

2011-03-18 @ 11:36:16
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åh vad gott med choklad! Det är typ det bästa som finns!:D

2011-03-18 @ 15:13:14
URL: http://josseskriver.blogg.se/
Postat av: Maria Pavlova

Ojj, det måste ha varit sjukt jobbigt utan att äta mjölkprodukter och sour cream & onion chips som är så gott xD Mums!

2011-03-18 @ 20:42:17
URL: http://musicmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0