riskabla saker och feltänkande


Sitter på helspänn och väntar på att någon av tjejerna ska springa in på toa och att jag sen ska höra massa äckliga ljud. Eller ännu värre, att jag ska känna något som långsamt tar sig uppåt i kroppen.
Vill verkligen äta, men vågar inte, eftersom jag tror att det ska flyga ur mig innan jag ens hunnit svälja det, för att magen protesterar. Som att jag skulle reta upp den om jag åt. Och OM jag är smittad så vill jag inte ha ner MER i magen, för då behöver jag spy upp mer.
Och toan vågar jag som sagt inte gå på eftersom det är där man har störst chans att bli smittad. För tänk om de andra tjejerna är smittade men inte jag, ännu, då vill jag inte riskera att bli det. Jag skulle ju kunna lägga papper på toastolen vilket skulle lugna mig lite, men då är det säkerhetsbeteende och det ska jag inte hålla på med enligt psykologen! Då matar jag liksom fobin. Alltså blir det helt enkelt kortslutning och jag vet inte vad jag ska göra - nu behöver jag faktiskt verkligen gå på toa.

Det är som att jag sitter och väntar på min dom, väntar på att det ska bryta ut, och jag vet inte ens om jag är smittad. Eller tänk om det är att han har ätit något konstig, för vad jag vet så har ingen annan blivit sjuk än? Men så ska man tydligen inte heller tänka, för det är säkerhetstänkande. Så vad ska jag göra, och vad ska jag tänka då!?
Jag är så genomtrött att jag knappt orkar röra fingrarna för att skriva det här inlägget. Mina ögon går i kors. Det är som att jag sprungit en mil.


Kommentarer
Postat av: A Meths

Du har sprungit flera mil, känslomässiga mil, men du är bra ,du är duktig och du fixar det.

Trot eller ej så kommer du klara det, bättre än du tror, för egentligen har du inget val.

Ge upp finns inte, de orden känner du inte till.

Kram på dig, Jag tror på dig!

2011-03-02 @ 18:02:53
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: A Meths

Ps. Jag köpte kexen men de var inte så goda som jag minns att de vanliga är. haha

2011-03-02 @ 18:03:20
URL: http://meths.blogg.se/
Postat av: Josse

Nej :( Det får ju bara inte hända sånt!:( Men du kommer klara dig igenom paniken, det gör man ju alltid :) Jag blev rädd bara av att läsa att någon är sjuk som jag inte ens träffat, så förstår din känsla :( Lider med dig..Men det blir bra snart, jag lovar! Svar: Tack! Oh, kul att bli 20 :D Ja, jag går i tvåan. Det är ganska mkt plugg!

2011-03-02 @ 18:48:13
URL: http://josseskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0