När jag tvättar...


Ja, min fobi är med mig överallt, även när jag tvättar vilket jag har ägnat den här dagen åt att göra hittills.

Inte nog med att jag har varit skiträdd för att nudda tvättmedlet, i tron att jag kanske får i mig det och blir förgiftad och spyr (nu har jag tränat bort den rädslan så att jag kan hantera tvättmedlet som alla andra) det finns större problem vad gäller det där med tvättningen...

Jag bor i lägenhet och delar tvättstuga med alla andra som bor här. Jag inbillar mig hela tiden att personen som tvättat innan mig har varit/är magsjuk och tvättar för att hon, han, den, det eller någon i familjen har spytt ner hela lakanet och att det fort som bara den måste in i tvätten. För om någon är magsjuk och har torkat sig på en handuk eller spytt på ett lakan så måste det ju tvättas! Och vart tvättas det; jo precis, i samma tvättrum, samma maskin, som jag tvättar mina grejer i! Tänk om lite spyrester fastnar på mina kläder och jag blir smittad? Vi tvättar ju inte direkt i hundra grader! Nu får jag ångest...
Den här tanken är faktiskt, som jag ser det när jag försöker kolla på min tanke ur ett "normalt" perspektiv, helt logisk (förutom kanske då det sista, med att spyrester skulle fastnat på mina kläder så att jag blir smittad). För hur skulle det annars gå till, det är klart att de tvättar sina grejer där. O andra sidan så är det inte jättehög risk att just jag råkar tvätta precis efter dem (jag tvättar inte särskilt ofta) och risken att någon har spytt ner sina grejer är inte heller jättehög. I alla fall inte så länge man inte räknar med alla bebisar med sina bebisspyor, uwwh. Det här området kryllar av barn - vilket precis slog mig innebär att folk här nog blir magsjuka oftare. Barn bukar ju alltid dra med sig massa smittor...
Och där satte alla tankar igång igen.

Suck.


Dumma dumma fobi!

 


Jag hittade den här bilden när jag sökte på google efter "tvätta"-bilder (originalet och illustratören Jojo Falk finns på den här bloggen). När jag hittar sånna här grejer så ger det liksom extra stöd åt mina tokiga teorier, gör dem verkliga, det är inte bara i mina tankar det går till så: det är på riktigt! Det fanns en anledning till att jag ansåg att en egen tvättmagskin var viktigare än en diskmaskin när man flyttade hemifrån.

Fast, trots allt så har jag ändrat mig nu. Hellre en diskmaskin. Fobin får inte bestämma ALLT.

 

 

Ja, min fobi är med mig överallt, även när jag tvättar vilket jag har ägnat den här dagen åt att göra hittills. Jag bor i lägenhet och delar tvättstuga med alla andra som bor här. Jag inbillar mig hela tiden att personen som tvättat innan mig har varit/är magsjuk och är och tvättar för att hon, han, den, det eller någon i familjen har spytt ner hela lakanet och det fort som bara den måste in i tvätten. För om någon är magsjuk och har torkat sig på en handuk eller spytt på ett lakan så måste det ju tvättas! Och vart tvättas det; jo precis, i samma tvättrum, samma maskin, som jag tvättar mina grejer i! Tänk om lite spyrester fastnar på mina kläder och jag blir smittad? Vi tvättar ju inte direkt i hundra grader! Nu får jag ångest...
Den här tanken är faktiskt, som jag ser det när jag försöker kolla på min tanke ur ett "normalt" perspektiv, helt logisk (förutom kanske då det sista, med att spyrester skulle fastnat på mina kläder så att jag blir smittad). För hur skulle det annars gå till, det är klart att de tvättar sina grejer där. O andra sidan så är det inte jättehög risk att just jag råkar tvätta precis efter dem (jag tvättar inte särskilt ofta) och risken att någon har spytt ner sina grejer är inte heller jättehög. I alla fall inte så länge man inte räknar med alla bebisar med sina bebisspyor, uwwh. Det här området kryllar av barn - vilket precis slog mig innebär att folk här nog blir magsjuka oftare. Barn bukar ju alltid dra med sig massa smittor...
Och där satte alla tankar igång igen.
Suck.

Dumma dumma fobi!


Kommentarer
Postat av: Maria Pavlova

Usch ja jag håller faktiskt med dig om det där med tvätten. Inte trevligt att grannarna kanske spytt och slängt in sina kläder i tvätten :/ och det där med tvättmedlet. Jag är också rädd för att nudda det vilket min mamma tycker är roligt och fånigt av mig. Haahah det kan ju bli lite krångel om man måste dela något med grannarna. :)

2011-03-23 @ 07:39:16
URL: http://musicmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0