livets dödliga orättvisa


Som sagt, jag skrev precis att jag läste om en i min ålder som begått självmord och samtidigt som jag sörjer de som inte sett någon utväg så tycker jag inte att det är rättvist! Det finns de som inte vill leva mer och väljer att ta sitt liv, och så finns de de som verkligen vill leva men som inte har något val...som min morbror som dog av cancer. Varför kan det inte vara så att de som då inte vill leva kan GE sitt liv till de som faktiskt vill leva!! Det är så orättvist, att någon väljer att göra slut på sitt liv när andra kämpar - för livet - för att få fortsätta leva, det gör mig arg, denna orättvisa. Men man kan samtidigt inte klandra de som valt att ta sitt liv, även om det verkar väldigt egoistiskt (tänk på alla som blir kvar och kanske får leva hela sitt liv och undra om det var något de kunde gjort!) så trodde de på riktigt att det inte fanns någon annan utväg från lidandet, hemskt men tyvärr sant.

Åh vad jag hatar att livet inte är rättvist...
Det jag hatar mest i hela världen (förutom min fobi då) är just orättvisor, och tyvärr finns det gott om dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0