Bokat buffé

 

Det här som är lyx för folk är ganska skrämmande för många spyfobiker.

Nu har jag precis gjort någonting läskigt. Jag har beställt tacobuffé till i morgon. Vi är ett stort gäng som ska iväg till Boda Borg, och antingen kunde man ha med sig egen massäck eller boka tacobuffé. Jag vågar egentligen inte äta tacobuffén, tänk vad många som har tagit på grejerna man tar med osv, och så står det framme så länge. På alla ställen det står om hur man ska undvika att bli magsjuk så står det att man ska undvika att äta bufféer, därför känns det här väldigt läskigt. Men nu är det bokat, och jag är lite snål av mig så jag vill inte ha betalat i onödan, så då får jag helt enkelt äta (plus att jag inte orkar fixa massäck ändå, och jag skulle ändå inte våga äta den heller eftersom den skulle ha legat i värmen i väskan hela dagen!). Att ha spyfobi ställer verkligen till det och kan förstöra roliga saker, som den här, för att man går och oroar sig för en sådan "småsak" hela dagen i stället och inte riktigt kan slappna av. Men jag ska (försöka att) inte låta det förstöra för mig, det ska bli jätteskoj att åka till Boda Borg!


Kommentarer
Postat av: lite psycho

Åh, det kommer gå jättebra! Ät bara det du känner dig någorlunda trygg med och det som du tycker ser fräscht ut så ska du se att det går jättebra! Jag brukar plocka av det som mina kompisar tar av. På något sätt känns det som en trygghet om någon annan har ätit samma som jag. "Blir dom inte sjuka så borde ju inte jag bli det heller" ungefär. Hoppas ni får roligt och att du kan fokusera på det istället för på maten! Kämpa på! Du kämpar så bra! :)

2011-07-11 @ 22:46:18
URL: http://litepsycho.blogg.se/
Postat av: Fröken Hulda

Ytterligare modiga steg du tar. Styrkekram från en fegis som vägrar äta buffé

2011-07-12 @ 08:42:24
Postat av: Cecilia, Livsstilsdesigner!

Hallå, Rockbabe! Jag har mailat dig för att få din adress men jag vet inte om det var rätt mail så du kan väl maila till mig så jag får din adress så att jag kan skicka vinsten till dig!



Ha det bäst!

2011-07-12 @ 19:50:03
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0