Ett skämt, nej en hemsk verklighet


Tänkte bjuda på lite roliga skämt men istället så hittade jag ett "skämt" (låg under kategorin skämt på den sidan jag tittade på iaf) som verkligen inte var roligt, snarare otäckt, eftersom det är somligas verklighet. Symboliken i det var dock väldigt talande. Allt kanske inte är som man först tror...

Tjejen: Hej
Killen: Äntligen, jag har väntat riktigt länge nu!
Tjejen: Vill du att jag ska gå?
Killen: Nej, var har du fått det ifrån? Bara tanken får mig att må dåligt.
Tjejen: Älskar du mig?
Killen: Självklart, alla tider på dygnet.
Tjejen: Har du bedragit mig någon gång?
Killen: Nej, aldrig! Varför frågar du ens?
Tjejen: Vill du kyssa mej?
Killen: Ja, så fort jag får tillfälle till det.
Tjejen: Skulle du någonsin slå mig?
Killen: Är du galen? Du känner väl mig?
Tjejen: Kan jag lita på dig?
Killen: Ja älskling...
Tjejen: Älskling...

Läs nu nerifrån och upp!


Om någon som läser det här blir utsatt för någonting hemma, eller vet att sin mamma blir utsatt eller vet om någon annan som blir det så ring till kvinnofridslinjen (gå in på sidan http://www.kvinnofridslinjen.se/). Nu hoppas jag verkligen att det inte är någon av er som är med om sådant, men man vet aldrig, det är inte lika ovanligt som man tror. Vem du än är som läser det här, glöm inte bort att DU är värdefull.







Kommentarer
Postat av: Joel Lindblad

Jag mätte längden med ;P

haha jag kan ej göra köttfärssås :P

2011-01-12 @ 14:28:49
URL: http://scenbloggen.com/joellindblad/
Postat av: Matilda

Usch, jag har läst så många böcker om kvinnor som utsätts för våld. Det är verkligen hemskt att det händer i dagens samhälle!

2011-01-12 @ 15:04:11
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0