2011 kallas det nya året

Okej, några väl valda ord?
Det här är det första jag skriver på min blogg år 2011, men jag tror jag hoppar över det där med några väl valda ord, jag orkar inte skriva något klichéaktigt om att 'åh, det här ska bli starten på mitt nya liv'. Allting känns precis likadant som igår. Ingenting revolutionerande har hänt i mitt liv för att det nu står 2011 i allas kalendrar.
Men, för första gången har jag ett nyårslöfte; jag ska gå på ett bröllop i år! Jag hoppas i alla fall att jag inte skall tvingas bryta det här löftet för jag vill verkligen gå på ett bröllop. Jag har aldrig varit på något nämligen (okej, bara två som inte räknas). Min pojkväns syster skall gifta sig i sommar, så om allt går som planerat så får jag gå på mitt första bröllop i sommar :D

Jag hade en trevlig nyår med mina vänner. Några galningar hoppade ner i en isvak de hade sågat ut nere i sjön precis på tolvslaget. Och våra egna pyromaner och sprängexperter hade fixat nyårsfyverkeriet (hade till och med tillverkat ett fyverkeri själva :D). Sen var det knytkalas med massa godsaker att äta sig mätt på och trevligt sällskap resten av kvällen :)
Synd bara att min pojkvän inte var där utan låg febrig hemma hos sig, ensam, på våran tvåårsdag. Hade gärna stått och hållt om honom vid tolvslaget. Minns för två år sedan då vi precis precis blivit tillsammans (vi blev tsmns natten till den 31) och han gav mig en kyss på tolvslaget - för första gången inför min familj! Jag tyckte det var pinsamt haha. Hade inte haft någon 'riktig' pojkvän innan det så jag var inte så van. Nu är jag van i alla fall och saknade den där nyårskyssen.
Vi får helt enkelt hitta en dag så snart som möjligt att fira julafton, nyårsafton, tvåårsdag och hans födelsedag på. Han är ju fortfarande sjuk, det var meningen att han skulle komma hem till mig hos mamma och så skulle vi fira honom, men nu får det bli senare.
Saker går att lösa, man får inte ha för höga krav bara. <--- det är någonting som jag behöver lära mig det här året.

Tack och hej leverpastej och Gott Nytt År till er alla, hoppas ni hade en trevlig kväll igår och sov länge i morse hehe :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Det låter som att du har haft ett trevligt nyår! :)



Som svar på din fråga, om någon kommenterar på min blogg väljer jag oftast att antingen svara på personens blogg (som nu) eller att svara i ett nytt inlägg. Om jag ska svara i mtt eget kommentarsfält gör jag det på samma ställe som personen har ställt frågan. Dock finns risken då att personen inte kollar genom kommentarerna en gång til och kanske därmed missar svaret. Nu blev det väldigt långt, jag hoppas att jag svarade på rätt fråga i alla fall :P

2011-01-01 @ 23:17:55
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0