Ingen vanlig dag



Konstigt. Den där magvärken är fortfarande kvar. Nu har den plågat mig i två dagar. Jaja, antagligen så är det väl min bestraffning för att jag oroar mig så mycket, kroppens hämnd. Men jag inbillar mig att det kanske är för att jag har en seg liten magsjuka där nere i maggropen som inte släpper taget och hoppar ur mig eftersom jag är så rädd för det - det vill säga att jag mentalt trycker tillbaka den eller något. Det känns inte så mysigt att lägga in en bild på en tårta efter det jag precis skrivit (lite tvångstankevarning här tror jag bestämt), men nu får det bli så.


GRATTIS!

Idag är det inte vilken dag som helst, för denna mycket speciella dag fyller min lila lilla lillebror år. Eller så liten är han inte, det är bara jag som inte hänger med på att han växer. När jag var sjutton tyckte i alla fall jag att jag var ganska så stor, det tycker nog han också att han är (kanske ligger i generna? :D). Han ville att jag skulle skriva om honom i bloggen (inte för att han läser den, han tycker bloggar är fåniga, stackars liten), så nu har jag gjort det haha. Om ni träffar någon lillebror idag - säg grattis, det kan ju vara han!
Bara för att han fyller år idag så ska vi lana efter hans önskemål, age of empiers (det är det enda lan-spelet som jag kan). Det är lite roligt att han vill lana med sin storasyster som knappt kan spela, jag bev glad :) Men jag måste väl erkänna, tro det eller ej, att jag tycker det är ganska skoj att lana age of empiers: eftersom man får bygga upp en egen by och sådär, inte för krigandets skull :O nej nej nej, så barbarisk är jag inte. Eller...?

Idag så var vi ute på restaurang ett gäng efter kyrkan (jag är kristen) och gissa vad? ALLA skulle ha parmesanost till sina maträtter, förutom jag då såklart. Och det stinker verkligen spya, det vet jag att jag inte är ensam om att tycka. Det var till och med en av de andra som sa det. Mmh, mysigt det blev att äta. Tur att maten var så god så att jag inte tänkte på lukten sen, och trevligt det hade vi minsann.

Oj, nu kallar storasysterplikten som lan-spelare ;) Heja på mig, det behövs garanterat.
Hoppas ni har en lugn och skön lördag och hittar på något trevlig.


Kommentarer
Postat av: jOSSA

sv: tack så mkt :)



lider själv av ångest o panikattacker så man känner ju igen sig i det du skriver.



grattis till bror din, hoppas ni har en bra dag! :)

2011-01-08 @ 18:22:34
URL: http://josya.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag älskar parmesanost trots lukten ;)

2011-01-08 @ 22:47:04
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: MEREI

- congrätz to ur little brother!

2011-01-12 @ 14:11:31
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0