En vardag med mening

För er som är lite stressade, det är mittendelen som är den tänkvärda biten ;)

 

Nu är klockan för mycket = trött som in i bomben (varför man nu säger så, bomber är väl inte trötta? fast man är ju trött på bomber, hmm...). I alla fall så har jag varit väldigt nere hela dagen idag och igår, därför har det inte blivit särskilt mycket bloggande. Jag vill helst inte bara ha deppinlägg och negativa inlägg, det blir inte så roligt i längden, och så har jag helt enkelt inte haft lust (pga deppigheten, inte haft lust till någonting, förutom äta sötsaker höhö :D) so that's why.

Jag är antagligen så deppig eftersom jag är så enormt orolig för hur det ska gå när jag kommer tillbaka, då jag lämnar trygga mamma och beger mig in i den otrygga vardagen igen. En vardag som inte består av särskilt mycket som piggar upp mig, utan mest är sjukhusbesök och ständig ångest över att vara ensam och sen visserligen lite trevliga inslag av besök hos pojkvännen. Men det känns inte som om min vardag har så mycket mening, och jag tror att det är viktigt att man känner att det man gör är meningsfullt. Att man gör en skillnad. Det kan vara lite vad som helst som får en att känna att man gör någonting meningsfullt; blogga, jobba, plugga, måla, hjälpa en vän till exempel, bara man hittar någonting. Men det är nog viktigt att man vet att det inte bara är en engångsföreteelse utan någonting återkommande som man håller på med. Att man på kvällen vet att det gör en skillnad att man går upp ur sängen nästa morgon.

Så, jag ska försöka hitta ett jobb! Det vill jag verkligen. Dels för att just känna att jag gör någonting meningsfullt om dagarna, men framför allt för att jag förhoppningsvis kan ta bort en del av min oro då, genom att jag vet att jag slipper gå omkring ensam hemma hela dagen utan har någonstans att ta vägen. Och om jag inte får något jobb så ska jag, som min pojkvän snackat massa om att han tycker att jag ska göra, hitta en praktikplats. För det viktiga är inte pengarna i mitt fall (även om jag behöver dem hehe) utan att jag fyller mina dagar med någonting och skaffar mig mer erfarenheter, känner att jag kommer framåt i livet helt enkelt. Om jag vågar så skulle jag vilja få en praktikplats på ett dagis :)

NU ska jag sova innan jag börjar se dubbelt, god natt!

 

Visst är den söt? Sådär känner jag mig nu :P

 

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har fortfarande ont i magen så jag orkar läsa hela ;)



Lycka till med jobb/praktikplatssökandet! Hoppas att du hittar något som passar, jag tror absolut att du klarar att jobba på en förskola.

2011-01-15 @ 08:48:03
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: ModelBea

Jag lägger nog upp din kommentar igen, så blir du länkad på det sättet igen :) Fixar det under dagen.



Bara för att du är så trevlig :) .

2011-01-15 @ 09:46:33
URL: http://modelbea.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej!! Kul att hitta en blogg där man lider av samma sak. Spyfobi och panik ångest. Hoppas att allt är bra?

2011-01-15 @ 10:42:43
URL: http://minaogonstenar.blogg.se/
Postat av: Isabel Bonita Från Enköping

Då behöver du inte berätta, själv bor jag i Enköping & försöker sprida min blogg. Har en son också som heter Emilio.



I alla fall sömnproblem e jobbigt & äter medicin, den heter Imovane. Ska på utredning i Uppsala i februari så jag längtar ganska mkt dit

2011-01-15 @ 22:27:10
URL: http://isabelhernandez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0